kayıtlarda arama yoluyla orantı kurarak hesap yapma

1 2 3 4
02/12/2016, 04:34

ozanakkaya

Bu tür düzeltme atlamaları, çözümü karışık sorulara çözüm ararken zaman kaybına ve çözüm bulamamanıza sebep olabilir.

t_hesap tablosundaki 6. satırdaki 20.01.2016 olan veriyi 20.02.2016 olarak değiştirdim.

Sonuç arama değeri 1 olan kayıtta A isimli veriye ait fiyat 20 euro, tarihkalite=10.01.2016, tarihbaz= 12.01.2016, tarihson=01.08.2016 oluyor,

peki A isimli verinin sonuç arama değeri 2 olursa diğer verilere ait hesaplama nasıl olmalı?

40/20 = 2, 2x15=30 mu olmalı,

B isimli verinin arama değeri 1 olunca Fiyat 30 euro, tarihkalite, tarihbaz ve tarihson alanları 01.09.2016,
B isimli verinin arama değeri 2 olunca fiyat 15 euro, tarihkalite=20.02.2016, tarihbaz= 28.02.2016, tarihson=28.02.2016 mı olmalı?

üstteki örneklendirilen hesaplamalarda hata var ise hangisi hatalı??


Ayrıca;

Kod isminden yapılan aramayı örneklendirirken

(16/11/2016, 15:56)mehmetb84 yazdı: Örneğin 555 koduna ait fiyat hesaplamak istiyorum.
Şimdiye kadar alınan fiyatlardan en yakın olarak bulunan 3 nolu kayıt baz olarak alınacak.
3 nolu kayın 40 gün önce ve sonrasında bulunan kayıtlardan (732, A, 555, 525 ) bugünün tarihine en yakın bir eşi olan (10.kayıt) B kaydı oran hedefimiz.

demişsiniz. 555 kod nolu verinin tarihi 07.01.2016, 40 gün öncesi 28.11.2015, 40 gün sonrası ise 16.02.2016 tarihine tekabül eder.
Üst mesajda belirtilen 20/01/2016-20/02/2016 hatası geçerli ise, doğru hesaplama 732'yi bulması ve 30/5=6, 6*20 = 120 olması gerekmiyor mu?
02/12/2016, 07:38

ozanakkaya

Siz en iyisi, 1. mesajdaki örneklendirmeyi doğru kayıtlara göre yenileyin, anlattıklarınızın hiç birisi örnek uygulama ile uyuşmuyor.
02/12/2016, 14:07

mehmetb84

(02/12/2016, 04:34)ozanakkaya yazdı: Bu tür düzeltme atlamaları, çözümü karışık sorulara çözüm ararken zaman kaybına ve çözüm bulamamanıza sebep olabilir.

t_hesap tablosundaki 6. satırdaki 20.01.2016 olan veriyi 20.02.2016 olarak değiştirdim.

Sonuç arama değeri 1 olan kayıtta A isimli veriye ait fiyat 20 euro, tarihkalite=10.01.2016, tarihbaz= 12.01.2016, tarihson=01.08.2016 oluyor,

peki A isimli verinin sonuç arama değeri 2 olursa diğer verilere ait hesaplama nasıl olmalı?

40/20 = 2, 2x15=30 mu olmalı,

B isimli verinin arama değeri 1 olunca Fiyat 30 euro, tarihkalite, tarihbaz ve tarihson alanları 01.09.2016, 
B isimli verinin arama değeri 2 olunca fiyat 15 euro, tarihkalite=20.02.2016, tarihbaz= 28.02.2016, tarihson=28.02.2016 mı olmalı?

üstteki örneklendirilen hesaplamalarda hata var ise hangisi hatalı??
Evet haklısınız Ozan Bey, bu hesaplamayı da verilere göre yapmışım. Verileri de, metni de düzenledim. Dolayısıyla A için arama değeri 2 olunca kriter olarak A'nın baz aldığımız değerinin +-40 gün aralığında, bulunan ve bir eşinin de şimdiki tarihe en yakında olduğu 732 kodlu kaliteyi almalıyız (732in son değeri 30 ilk değeri 5'yi oranladığımızda elde ettiğimiz 6 değerini A'nın ilk değeri olan 20 ile çarptığımızda sonuç olarak 120 buluruz. tarih kalite (A'nın baz aldığımız tarihi):10.01.2016 tarihbaz (kriter olarak aldığımız 732'in ilk tarihi):29/12/2015 tarihson(kriter olarak aldığımız 732'in son tarihi):28/02/2016

B kalitesi için arama yaparsak eğer, fiyatı yazdığınız gibi 30euro bulunacak (525 baz alındığı için) tarihkalite:20/02/2016 tarihbaz:12/01/2016 tarhibaz:01/08/2016 olcak.  arama değeri 2 olunca, herhangi bir hesaplama yapılmayacak (uyarısı gelicek) çünkü B'nin +-40 gün çevresinde  bulunan kalitelerin (525 , C , 732) -525 hariç- ileri tarihlerde eşleri yok.525'i de zaten ilk aramada kullandık. arama değeri 2 olunca, bir sonraki kalite için arayacak ve başka bulamadığı için hesaplamaya yapmayacak.
02/12/2016, 14:10

mehmetb84

(02/12/2016, 04:34)ozanakkaya yazdı: demişsiniz. 555 kod nolu verinin tarihi 07.01.2016, 40 gün öncesi 28.11.2015, 40 gün sonrası ise 16.02.2016 tarihine tekabül eder.
Üst mesajda belirtilen 20/01/2016-20/02/2016 hatası geçerli ise, doğru hesaplama 732'yi bulması ve 30/5=6, 6*20 = 120 olması gerekmiyor mu?
 Aynen öyle, hataları düzenledim zaten, kusura bakmayın.
02/12/2016, 20:16

ozanakkaya

5. mesaja eklediğim resime göre. aramano 1 ise 232, 2 ise 525, 3 ise 123 mü olacak yoksa tablonun son satırından mı başlanacak?
02/12/2016, 22:30

mehmetb84

(02/12/2016, 20:16)ozanakkaya yazdı: 5. mesaja eklediğim resime göre. aramano 1 ise 232, 2 ise 525, 3 ise 123 mü olacak yoksa tablonun son satırından mı başlanacak?

aradığımız kaydın en yakın tarihteki eşinin (A'yı arıyorsak , en yakın tarihli A 10.01.2016 tarihinde) 40 gün önce ve sonrasında bulunan kalitelerden,(732, 525 , 232) birini seçeceğiz. Bu seçeneklerden, bulunduğumuz tarihe en yakın eşi olan kaliteyi yani (resimdekine göre yine) 232'yi seçiyoruz. İkinci aramada ise sizin yazdığınız gibi ikinci en yakın eşi olan 525'i , üçüncü aramada ise en yakın üçüncü kayıt olan 732yi seçiyoruz.
Yani sorunuzun özetle cevabı, kriter olarak seçilen kaliteyi belirlerken bugüne yakınlık kıstas alınacak, yani sizin deyiminizle son satırdan başlanacak.
1 2 3 4