alt bilgide hangi işler için çalışılır?
üst bilgi neye yarar?
ayrıntı bölümünün özelliği nedir?
masela hesaplanacak bir alanı neden alt bilgi bölümüne alıyoruz?
"alt bilgide hangi işler için çalışılır?
üst bilgi neye yarar?
ayrıntı bölümünün özelliği nedir?
mesela hesaplanacak bir alanı neden alt bilgi bölümüne alıyoruz?"
Sn firdevs;
Aslında sorduğun soruların cevabını biliyorsun. Birinci sorununun cevabı dördüncü soruda.
Ama Dördüncü soruyu soru olarak beğenmedim. "Neden
Access bir veritabanı yönetme programıdır ?" gibi bir soru olmuş.
Formdaki hesaplanabilir alanların toplam, ortalama vs leri alt bilgide hesaplanır.
Üst bilgi neye yarar, galiba başlık vs yazmaktan başka bir şeye yaramıyor. Ayrıntı ise her bir kaydın verilerinin ayrı ayrı görüntülendiği alandır.
Başka da
sn. Ayhan ilginize teşekkür ederim. İncelediğim örneklerde bunun böyle olduğunu anladım ama net bilgi edinmek istedim. Ama ben ayrıntı bölümündede hesaplatma yapabiliyorum. İleride hataya sebep olurmu? doğrusu nasıl olmalı?
Sn firdevs;
Elbette ayrıntıda da hesaplama yapılabilir. Tutar kutusunda BirimFiyat*Miktar ı hesaplattırabilirsiniz. Ama diyelimki formdaki bütün kayıtlardaki Tutar'ları da toplamak istiyorsanız bunu form alt bilgisi bölümünde yapmalısınız. Uygun olanı bu.
Yok ben herşeyi ayrıntıda halletmek, boşu boşuna uğraşmak istiyorum derseniz ayrıntıda da her türlü hesabı yapabilirsiniz.
verdiğin bilgiler için teşekkürler.