20/05/2009, 17:28
21/05/2009, 23:37
umarım memleketteki tüm müdürler sizin gibi yönettiklerini gerçek anlamda yönetir. bilginin güç olduğu bir çağda cahil müdürlerden Allah kurtarsın Türk Milletini.
Uygulamanız çok güzel ve kapsamlı. Eğer öğrenci notları ve devamsızlık gibi kısımlarda eklenirse ben geliştirme yapmayı bırakıp alacağım.
Keşke sadece ben değil de MEB'de alsa da şu e-Okul kağnısından kurtulsak. yok oturum açacağız, yok öğrenci işlerine gireceğiz, bekle otobüsü. açılırsa öğrenci ara, raporlara tıkla, bekle, yazdır. Çok pratik canım çoooook. E-Okul okul yönetmek için değil geniş bakış amaçlı, istatistik için olmalı.
Bir de yapabilirseniz e-okul ile veri eşleşmesi yapıp bilgileri kontrol eden ve ordan çeken, oraya yükleyen bir şey olursa tek geçer bu uygulama her şeyi.
Bazı formlara da tasarım olarak el atılmalı. Biraz karışık gibi görünüyor.
Tebrikler.
Uygulamanız çok güzel ve kapsamlı. Eğer öğrenci notları ve devamsızlık gibi kısımlarda eklenirse ben geliştirme yapmayı bırakıp alacağım.
Keşke sadece ben değil de MEB'de alsa da şu e-Okul kağnısından kurtulsak. yok oturum açacağız, yok öğrenci işlerine gireceğiz, bekle otobüsü. açılırsa öğrenci ara, raporlara tıkla, bekle, yazdır. Çok pratik canım çoooook. E-Okul okul yönetmek için değil geniş bakış amaçlı, istatistik için olmalı.
Bir de yapabilirseniz e-okul ile veri eşleşmesi yapıp bilgileri kontrol eden ve ordan çeken, oraya yükleyen bir şey olursa tek geçer bu uygulama her şeyi.
Bazı formlara da tasarım olarak el atılmalı. Biraz karışık gibi görünüyor.
Tebrikler.
22/05/2009, 14:25
(21/05/2009, 23:37)mehmeser yazdı: [ -> ]umarım memleketteki tüm müdürler sizin gibi yönettiklerini gerçek anlamda yönetir. bilginin güç olduğu bir çağda cahil müdürlerden Allah kurtarsın Türk Milletini.
Uygulamanız çok güzel ve kapsamlı. Eğer öğrenci notları ve devamsızlık gibi kısımlarda eklenirse ben geliştirme yapmayı bırakıp alacağım.
Keşke sadece ben değil de MEB'de alsa da şu e-Okul kağnısından kurtulsak. yok oturum açacağız, yok öğrenci işlerine gireceğiz, bekle otobüsü. açılırsa öğrenci ara, raporlara tıkla, bekle, yazdır. Çok pratik canım çoooook. E-Okul okul yönetmek için değil geniş bakış amaçlı, istatistik için olmalı.
Bir de yapabilirseniz e-okul ile veri eşleşmesi yapıp bilgileri kontrol eden ve ordan çeken, oraya yükleyen bir şey olursa tek geçer bu uygulama her şeyi.
Bazı formlara da tasarım olarak el atılmalı. Biraz karışık gibi görünüyor.
Tebrikler.
Arkadaşlar program ile ilgili önerilerinizi ve isteklerinizi bildiriniz.E-okul'u kullnmayan kişiler tasarlıyor galiba kullanan kişilerin sıkıntılarını bilmiyorlar.Bu kadar büyük bir projeyi gezelleştirlmeli ve hızlı kullanılabilir şekle getirlmeli.Kullanan idareci ve öğretmenler arasında anketler yapılarak öneriler alınmalı.
23/05/2009, 10:22
Arkadaşlar
Burayı e-okul eleştiri formuna dönüştürmek istemem ama ben de bir öğretmen ve e-okul kullanıcısı olarak yapılan eleştirilere katılmak isterim.
Öncelikle eskiden yapılan çalışma şekli de yanlıştı. Onunla karşılaştırısanız e-okul daha mantıklı. Neden bahsettiğimi açıklayayım. Bilsa'dan bahsediyorum. Türkiye okullarının hemen hepsi Bilsa Okul yönetim programları kullanmaktaydılar. Bakanlıklar her zaman olduğu gibi o dönemlerde de birilerinin cebini doldurmak adına programı bırak karneyi-not fişini bile başka yerlerden almaktaydı. İzmir'li Bilsa deli gibi para kazandı. Anlatılamaz şekilde de ukala bir tavırla da yıllar boyu sorunlu programlarını kullandırdılar okullarda. Aynı anda 7-8 kişinin kullandığı sistemi, tek exe dosyasını ve buna bağlı mdb veri tabanını kullandırmaya dayandırdılar. Hemen hemen ayda bir bilgi kaybı yaşandı, yedekten geri dönüldü. Oysa bir hastane otomasyonu gibi okul otomasyonları da bana göre, en az bir Sql server ve daha iyisi oracle olmalıydı. Bütün bunlara bakılırsa e-okul iyi bir atılımdı denilebilir.
Adında eğitim olan böylesi büyük bir oluşımda bir çok da bilgisayar programcısı mevcut. Kaldı ki MEB 'nın bilgi işlem birimleri var. Doğru olan kendi otomasyonunu hazırlamasıydı.
Yanlış olan ne var derseniz, tüm işi net üzerinden yaptırıp bu işten sıyrılacağını düşünmek yanlıştı. Birçok kurum işlemlerini artık yerel intranet üzerinden yapıp local server verilerini 24 saatte bir ana makineye göndererek çözmüş. Tıpkı yaşlı insanların kalplerine giden damarların tıkanınca yan damarlar açması gibi, Türk insanı da alternetif işleri seviyor. Hemen yan alternetifleri kullanmaya başladı diğer kurumlar. Kendi sistemleri için local bir server kurdular, tüm işlemler bu server üzerinde yapıldı, akşam mesai bitiminde veriler ama makineye aktarım sırasına girdi. Bir personel bile görevlendirmeye gerek kalmadan sistem bunu tam otomatik yapmakta. Local kullanıcılar sistemden çıkarılıp zaman geldiğinde aktarım işlemi otomatik başlamaktadır. Tabii her sabah da erkenden sistem güncel verileri alarak (tabii sadece değişen verileri) local yayına başlıyor. Yani gün içinde yapılan çalışmalar merkeze gönderilmeden local ağ içinde tıkır tıkır çalışıyor. Sadece 8-10 saat sonra merkeze gidiyor. MEB de bunu yapabilirdi.
Elbette bu iş daha pahalıya çıkan bir iştir. Bunu yapabilmek için yine bir sürü ekipmana para verilecek, yine bir yandaş firma ihya edilecektir. Ama koskoca bir okula 1024k hızında ve kullanılan filtreler nedeniyle 128k gibi çalışan internet bağlantısı veren kafalar, bana göre bu işi külfet olarak görmüşlerdir. Öncelikle teknolojiyi adam gibi kullandırmalıdırlar kurum çalışanlarına. Bu milletin mal varlığı olan, milli serveti olan herşeyi satıp da bu milleti 3 kuruşa muhtaç eden yönetimler bu kadarını da bu millete borçludur. Herşeyi üzerine yükledikleri internet, okullar için eski santrallarla sunulmakta. ADSL'de bile ilk kullanılan Alcatel ve yeni Kullanılan NEC santral sisteminde eski ve sorunlu çalışan sistem genel olarak okullara veriliyor. Hemen hemen haftada 3-4 kere arıza oluşuyor ve internet kesiliyor. Oysa o anda diğer abonelerde internet oluyor. Nedenini sorduğumuzda yerel teknisyenler bize, MEB'e verilen ADSL hizmetinin eski sistemde olduğunu, bu nedenle de kesintiler olabileceğini belirtiiler. Alın işte.. Söyleyecek başka birşey yok.
Ben hep söylerim zaten. Siyasi iktidarlar ellerindeki iktidar gücünün gitmemesi için yönetecekleri insanların çok bilgili ve eğitimli olmalarını istemezler. Bizdeki eğitim zafiyetleri ve hazımsızlıklarının başka türlü açıklamasını yapabilecek olanlar varsa gelsin.
Burayı e-okul eleştiri formuna dönüştürmek istemem ama ben de bir öğretmen ve e-okul kullanıcısı olarak yapılan eleştirilere katılmak isterim.
Öncelikle eskiden yapılan çalışma şekli de yanlıştı. Onunla karşılaştırısanız e-okul daha mantıklı. Neden bahsettiğimi açıklayayım. Bilsa'dan bahsediyorum. Türkiye okullarının hemen hepsi Bilsa Okul yönetim programları kullanmaktaydılar. Bakanlıklar her zaman olduğu gibi o dönemlerde de birilerinin cebini doldurmak adına programı bırak karneyi-not fişini bile başka yerlerden almaktaydı. İzmir'li Bilsa deli gibi para kazandı. Anlatılamaz şekilde de ukala bir tavırla da yıllar boyu sorunlu programlarını kullandırdılar okullarda. Aynı anda 7-8 kişinin kullandığı sistemi, tek exe dosyasını ve buna bağlı mdb veri tabanını kullandırmaya dayandırdılar. Hemen hemen ayda bir bilgi kaybı yaşandı, yedekten geri dönüldü. Oysa bir hastane otomasyonu gibi okul otomasyonları da bana göre, en az bir Sql server ve daha iyisi oracle olmalıydı. Bütün bunlara bakılırsa e-okul iyi bir atılımdı denilebilir.
Adında eğitim olan böylesi büyük bir oluşımda bir çok da bilgisayar programcısı mevcut. Kaldı ki MEB 'nın bilgi işlem birimleri var. Doğru olan kendi otomasyonunu hazırlamasıydı.
Yanlış olan ne var derseniz, tüm işi net üzerinden yaptırıp bu işten sıyrılacağını düşünmek yanlıştı. Birçok kurum işlemlerini artık yerel intranet üzerinden yapıp local server verilerini 24 saatte bir ana makineye göndererek çözmüş. Tıpkı yaşlı insanların kalplerine giden damarların tıkanınca yan damarlar açması gibi, Türk insanı da alternetif işleri seviyor. Hemen yan alternetifleri kullanmaya başladı diğer kurumlar. Kendi sistemleri için local bir server kurdular, tüm işlemler bu server üzerinde yapıldı, akşam mesai bitiminde veriler ama makineye aktarım sırasına girdi. Bir personel bile görevlendirmeye gerek kalmadan sistem bunu tam otomatik yapmakta. Local kullanıcılar sistemden çıkarılıp zaman geldiğinde aktarım işlemi otomatik başlamaktadır. Tabii her sabah da erkenden sistem güncel verileri alarak (tabii sadece değişen verileri) local yayına başlıyor. Yani gün içinde yapılan çalışmalar merkeze gönderilmeden local ağ içinde tıkır tıkır çalışıyor. Sadece 8-10 saat sonra merkeze gidiyor. MEB de bunu yapabilirdi.
Elbette bu iş daha pahalıya çıkan bir iştir. Bunu yapabilmek için yine bir sürü ekipmana para verilecek, yine bir yandaş firma ihya edilecektir. Ama koskoca bir okula 1024k hızında ve kullanılan filtreler nedeniyle 128k gibi çalışan internet bağlantısı veren kafalar, bana göre bu işi külfet olarak görmüşlerdir. Öncelikle teknolojiyi adam gibi kullandırmalıdırlar kurum çalışanlarına. Bu milletin mal varlığı olan, milli serveti olan herşeyi satıp da bu milleti 3 kuruşa muhtaç eden yönetimler bu kadarını da bu millete borçludur. Herşeyi üzerine yükledikleri internet, okullar için eski santrallarla sunulmakta. ADSL'de bile ilk kullanılan Alcatel ve yeni Kullanılan NEC santral sisteminde eski ve sorunlu çalışan sistem genel olarak okullara veriliyor. Hemen hemen haftada 3-4 kere arıza oluşuyor ve internet kesiliyor. Oysa o anda diğer abonelerde internet oluyor. Nedenini sorduğumuzda yerel teknisyenler bize, MEB'e verilen ADSL hizmetinin eski sistemde olduğunu, bu nedenle de kesintiler olabileceğini belirtiiler. Alın işte.. Söyleyecek başka birşey yok.
Ben hep söylerim zaten. Siyasi iktidarlar ellerindeki iktidar gücünün gitmemesi için yönetecekleri insanların çok bilgili ve eğitimli olmalarını istemezler. Bizdeki eğitim zafiyetleri ve hazımsızlıklarının başka türlü açıklamasını yapabilecek olanlar varsa gelsin.
23/05/2009, 17:21
Selam olsun bütün e-okul eleştirmenlerine,
bazıları diyor artık e-okul var yeni uygulama geliştirmek anlamsız. Asıl şimdi ihtiyaç var buna.
Neden bir öğrenci, veli, öğretmen, idareci, bürokrat ya da bakan kurulumsuz bir uygulama ile istediği veritabanını yanında taşıyamasın.
Bir öğretmen 30 yıl çalışıp ta her yer değişiminden sonra eski verilerine elveda desin. Öğretmen- öğrenci arasında ömür boyu takip eden bir facebook benzeri veri ağı kurulamasın?
Uygulamamı yanımda taşırım. Verileri internet olan bir yerde aktarırırm. Olmadığı zaman işimi görür inceler, veri eklerim. İnternete bağlanınca da eşitleme yaparım hepsi bu. Tüm çalışanlar kendileriyle ilgili bilgiyi taşıyabilmeli. Yoksa herşey fasa fiso.
Zaten şu an amaç çalışanlara teknolojik destek vermek değil, dış güçlere sorunca rakam verebilmek. Merkez odaklı bir sistem var. Herşey onların işine yarıyor çalışanlara sen bu işlere karışma deniyor.
Asıl şimdi ihtiyaç var meb için uygulama geliştirmeye. En azından eski sistem devam etseydi rakipleri de çıkacaktı.
Şu an var bazı daha iyi alternatifler. Ama gerçek anlamda taşınabilir ve veri paylaşımı yapılmamış her uygulama boş. Tek bir akıllı uygulama altında veli, öğrenci, öğretmen, idareci, mem ve meb işini görebilmeli.
Mehmet bey taşlamanız gayet güzel ve yerinde olmuş. Teşekkürler.
bazıları diyor artık e-okul var yeni uygulama geliştirmek anlamsız. Asıl şimdi ihtiyaç var buna.
Neden bir öğrenci, veli, öğretmen, idareci, bürokrat ya da bakan kurulumsuz bir uygulama ile istediği veritabanını yanında taşıyamasın.
Bir öğretmen 30 yıl çalışıp ta her yer değişiminden sonra eski verilerine elveda desin. Öğretmen- öğrenci arasında ömür boyu takip eden bir facebook benzeri veri ağı kurulamasın?
Uygulamamı yanımda taşırım. Verileri internet olan bir yerde aktarırırm. Olmadığı zaman işimi görür inceler, veri eklerim. İnternete bağlanınca da eşitleme yaparım hepsi bu. Tüm çalışanlar kendileriyle ilgili bilgiyi taşıyabilmeli. Yoksa herşey fasa fiso.
Zaten şu an amaç çalışanlara teknolojik destek vermek değil, dış güçlere sorunca rakam verebilmek. Merkez odaklı bir sistem var. Herşey onların işine yarıyor çalışanlara sen bu işlere karışma deniyor.
Asıl şimdi ihtiyaç var meb için uygulama geliştirmeye. En azından eski sistem devam etseydi rakipleri de çıkacaktı.
Şu an var bazı daha iyi alternatifler. Ama gerçek anlamda taşınabilir ve veri paylaşımı yapılmamış her uygulama boş. Tek bir akıllı uygulama altında veli, öğrenci, öğretmen, idareci, mem ve meb işini görebilmeli.
Mehmet bey taşlamanız gayet güzel ve yerinde olmuş. Teşekkürler.
26/05/2009, 22:31
Program ile ilgili düşünceleriniz ve değerlendirmeleriniz?