Arkadaşlar merhaba.Access ile bir personel programı yapmaya çalışıyorum maksadım ticari değil.Beraber bir program yapıp internette yayınlamak.Veritabanını yaptım ama sorunlar var tabi ki.Gönderdiğim ek'te personel formunda aylara göre avans izin ve mesai butonları var.Sorun ise şu mesela personel formundaki birinci ve ikinci kayıttayken butonları tıklıyorum ve o kayıtlarla ilgili açılan formdaki sıra no'lar düzgün geliyor.üçüncü kayıt ekrandayken ocak ve şubat butonlarını tıklıyorum sıra no'da arkada ki sıra no ile aynı ama mart butonlarına tıklayı kayıt girmeye çalışınca sıra no ileri giden numaralar veriyor nisan avans butonuna tıklayınca ise daha geriden sıra no veriyor.Alt form ile denedim yine buna benzer sorunlar oluyor.Sorunlar çözülür ise buna bordro saat ücreti çalışma saati gibi şeyler eklemeyi düşünüyorum.Şimdiden yardımlara teşekkürler.[
attachment=3621]
Sayın erkandemir
örneğineze şöyle bir baktım ve size diyeceğim tek şey siz bunu unutun ve baştan tekrar yapın niye diye sorarsanız tablo yapınız olduğundan gazla ters ve bozuk,şöyleki
siz her ay için ayrı tablo,her izin için ayrı alanlar eklemiş ve çok karıştırmışsınız,formumuzda güzel örnekler var(misal ilk aklıma gelen seruz hocanın örneği vardı) bu tür örnekleri inceleyin.tablo yapılarını inceleyin,bence sizin öncelikle tablolarda bir Personel tablosu,bir izin tablosu (izinayı,izintarihi,izinsüresi vb ) gibi,birde avans (avans ayı,veya tarihi,ücreti,kalan vb gibi)tablosu yapmanız yeterli,bu personel tablosunu izin ve avans tabloları ise Id'leri ile ilişkilendirin takıldığınızda ise soru olarak tekarr sorun ,ama önce formdaki dersleri ve örnekleri inceleyin kolay gelsin
bir örnek kendi işyerimde kullanıyorum inceleyiniz celeyco hocanın önerilerini dikkate alınız ekteki örnekleri inceleyiniz takıldıgınız yerde burdayız
Tavsiyeleriniz için teşekkürler arkadaşlar.Dediğiniz gib deneyip tekrar huzurlarınıza çıkayım
Örneğinizi bende inceledim, Sayın C*E*L*O*Y*C*E az bile yazmış. Mutlaka bu işin temelinden başlayın. Öncelikle veritabanı ve tablo mantığı, tasarım strajesi ve normalizasyon konularında araştırmalar yapın. Örneğin benim daha önce eklemiş olduğum şu makaleyi
https://accesstr.net/konu-iliskisel-veri...arimi.html mutlaka okuyarak işe başlayın ve bahsedilen konuları araştırın. Yani kısacası öncelikle teorik temel bilgiler edinip basit örneklerle veritabanı tasarımına başlayın ve en önemlisi çok çok çok sabırlı olun. Kolay gelsin.
Tekrar merhaba arkadaşlar bazı değişiklikler yaptım.biraz zor yolu seçtim yine herhalde.maalesef ki ilişkiler ile ilgili yazılanları pek anlayamadım.ama nerde hata yaptığımı kısmen anladım.ilişki kurduktan sonra bütün tabloların aynı sıradan gitmesi gerektiğini fark ettim.yani personel otomatik id 33-34-35 diye gidiyorsa buna karşılık diğer tablolardaki otomatik id'ler farklı ise personel de ki 33 numaralı kişiye vermesi gereken değeri atamıyor diye düşünüyorum.personel avansizin ve ocak mesai tablolarındaki otomatik id numaraları aynı diğer tablolar farklı otomatik id de .diğer tablolarıda eşitleyince problem kalmayacak diye düşünüyorum.bilmem doğrumuyum.eğer yaptıklarım doğru ise bordro kısmınıda yapıp tekrar göndericem.ilginize teşekkürler