Arkadaşlar dün foruma kendi dosya takip çalışmam ile ilgili bir örnek sunmuştum. Sağolsun forumdaki arkadaşlar bununla alakalı bir arama formu oluşturdular.
Şimdi benim çalışmamdaki kayıt sayısı 7000 i geçti. Ofisimizde yaklaşık 8 bilgisayar aynı anda bu veritabanını kullanıyor. Veri girişi yapıyor.Daha hızlı çalışsın diye veritabanımı da böldüm. Tüm kullanıcılara arayüz kısmını kopyaladım. Ama yine çok yavaş çalışıyor.
Bu aşamadan sonra ağdaki hızı artırmak için ne yapabilirim?
NOT: Ofiste kablosuz ağ var. bunun hıza etkisi ne derecedir?
Sayın Fatih Berber;
Bundan sonra yapmanız gereken tablolarınıza dizin eklemektir.
Tablolarınızı tasarım görünümünde açın. Dizin ekle komutu ile dizinler oluşturabilirsiniz.
Kolay Gelsin.
Dizin eklemede tüm alanlar için mi izin oluşturacağım ?
Sayın Fatih Berber;
Sizin tablonuzda benim hatırladığım kadarıyla Kİmlik, Adı Soyadı, Esas No, Dosya No, Tc veya Vergi No ve Konusu alanları vardı, ben bu alanların hepsine dizin eklerdim.
Zira bu alanlar dün benim sizin için yaptığım çalışmada aramaya konu olan alanlar o yüzden bu alanları dizinleyiniz.
Kolay gelsin.
Sayın Kural;
Merhaba..
Alanı "dizinleme" ne demektir? Nasıl yapılır? Bilgisizliğimi hoş görün.. Acaba tablo tasarımında "Sırala" Evet yapmak mıdır?
İlgi ve yanıtınız için teşekkür ederim.
Sevgi ve saygılar..
Sayın assenucler;
Örneğin bir muhasebe bürosundasınız ve 2007 yılına ait haziran ayına ait bir faturayı bulmanız lazım.
Bunun için ne yaparsınız, önce fatura dosyalarına sonra 2007 yılına ait faturalara daha sonra haziran ayı faturalarına ve en sonda gidip ilgili tarihin faturalarından aradığınız müşterinize ait faturanızı bulursunuz.
Yani daha önceden kayıtlarınızı belli bir sistematiğe göre sıralarsınız.
Access tablolarında da dizin bu işi yapar dizinlemek yada indekslemek istediğimiz alanı bizim görmediğimiz bir şekilde ancak boyut olarak % 40 civarı artıran bir işlemdir.
İşlemin yapılışııda tablo tasarımında dizin ve orada dizin alanlarını seçerek yapıyoruz.
Umarım anlatabilmişimdir. Kolay gelsin.