AccessTr.neT

Tam Versiyon: Kontrol Sayılarını Toplamak
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2
Merhaba öncelikle Accessten anlamıyorum, excelde yapmış olduğum basit bir tablo vardı acceste daha işlevsel olacağını düşündüğümden ve Access öğrenmek istediğimden buraya yazıyorum. Şimdiden kusura bakmayın.

Yapmak istediğim şey kısaca şu

3 Ayrı takım var A - B - C
bu takımlar hergün belli sayıda a1 - b1 - c1 - d1 - f1 - g1 türünde iş yapıyorlar.

1 - Bunların yaptıkları iş miktarını tarihsel olarak giriş yapmak
Örneğin : A Takımı a1 den 5 Adet , b1 den 8 adet , c1 den 6 adet iş yapmış

2 - Bunların istediğim tarih aralığındaki iş miktarlarını toplu olarak görmek
Örneğin : 01.01.2014 ile 30.06.2014 arası Takımların Tür bazında toplam Sayıları

3 - Bunların Yıllık belirleyeceğim miktardaki hedefe % olarak ne kadar yaklaştığını görmek

Örneğin : a1 türü iş yıllık hedefi 10000 Adet , b1 türü iş 25000 adet
a1 /3 (3 adet Takım olduğu için A - B - C)

4 - Hedefe ulaşabilmek için kaç birim iş yapmaları gerektiği kalan iş miktarı yani bunları görmek istiyorum.

Veri girişinde A - B - C seçimli olacak yardımcı olursanız çok teşekkür ederim.
Sayın srg
Sitemize bugün üye olmuşsunuz. O yüzden belki bilmiyor olabilirsiniz ama bu tür sorularda kurgusal bir örnek gerekiyor. Bu örneği sorunuza yanıt vereceklerin hazırlaması bir külfettir. Oysa siz tabloları, formları falan hazırlayıp içine de sahte veriler girerseniz ve bu örneği buraya yollarsanız yardımcı olmak çok daha kolaylaşır. O zaman elimizden geleni yaparız. Ama şu anda bunu göstermek için benim oturup tablolar, sorgular, formlar hazırlamam lazım. İnanın şu sitedeki yanıt vereceğim tüm sorular için 1000 tane falan örnek yapmam gerekirdi bu zamana kadar. Bilmem anlatabildim mi?
örneği Excel olarak versem olurmu :?
uzantı .xlsx olduğundan gönderilmiyor Img-cray
Winrar veya zip le sıkıştırıp ekleyiniz.

Saygılar.....
Sayın srg,

Ek’te,bahsettiğiniz taleplerinize yönelik olarak bir örnek hazırladım.inceleyebilirsiniz.

YAPILANLAR:

Aslında,yapılanlar,ANA FORM isimli formda kendini göstermekte fakat ayrıntı gerekirse eğer;

1) Veri girişlerinin yapılması için Kayıtlar isimli form oluşturuldu. (1.talebiniz için)

2) Takımların iş türü bakımında adet sayılarını görebilmeniz için,2 tarih arası raporlama üzerine 2tarihsrg isimli form oluşturuldu. (2.talebiniz için)

3) Takımların belirlenen hedef sayılarına göre durumlarını görebilmeniz için, icsform isimli takımlara göre genel durum bilgilendirme formu ve durumrapor isimli takımların genel durumlarına göre (ayrıca,bu formda takımlar combobox’dan seçilerek kendi durumları da incelenebilmekte) durum bilgileri formu oluşturuldu. (3. Ve 4. talepleriniz için)

Bir hususu belirtmekte fayda var,bu arada.elbette ki,uygulamada isteğe göre çeşitli farklı sorgulamalar ve oluşumlar da söz konusudur.hatta,bu çalışmanın bir diğer sadeleştirmesi anlamında kabul görecek şekilde özet tablo şeklinde bir çalışma da hazırlanabilir.burada önemli olan husus,doğru yazılmış geçerli bilgiler içeren tablo kayıtları ve buna yönelik olarak da nasıl bir sorgulama ya da nasıl bir sorgusal sonuçlar elde edilmek isteniyorsa o taleplere göre sorguların oluşturulması ve yine isteğe göre bu sonuçların hazırlanacak bir formda gösterilmesinin sağlanmasıdır.

Son olarak bu vesile ile,eğer bu ekteki uygulama talebinize dair bir olumluluk ve uygunluk elde ediyorsa,sonrasındaki geliştirme süreçlerinde bu yukarıda bahsi geçen düzenleme ve yeni çalışmalar da sağlanabilmeye açıktır.

Aslında yapılmak istenen uygulamaya ve bu uygulama için en uygun Access mi yoksa Excel mi kullanılacağının kararının verilmesi daha doğru bir tercihleme ve uygulamaya başlama girişimi olacaktır.zira,kimi çalışmalar da Excel kullanılarak hazırlandığında daha verimli,kullanışlı,istenen taleplere göre en uyguna yakınlık ve yatkınlık sağlayıcı imkanları sunabilmektedir.bu talebinize yönelik excelde bir çalışmasının yapılması,bir ihtimal bir tercih olabilir.denemeniz yerinde olabilir.bilgilerinize.

İyi çalışmalar,
Saygılar.
Sayfalar: 1 2