Arkadaşlar;
Formda yaptığım aramalarda çıkan sonuçları incelemeye çalıştım fakat anlamadım.
Accessde yaptığımız bir programı bir web sitesine nasıl ekleriz, formları çalıştırırız, rapor alırız?
Bu konu ile ilgili elinde açıklayıcı bir örnek olan var mı?
Kullandığım office versiyonu 2007.
asp.net üzerinden sayfalar hazırlayıp, web de yalnızca tabloları kulanabilirsin, accessin formlarını kullanamazsın, asp.net te yeniden formlar hazırlaman gerekir.
Microsoft Azure üzerinden oluyor ama henüz daha nasıl yapıldığını bilmiyorum.
Hiç uğraşmayın. Bir google drive hesabı alın. Access'te yaptığınız çalışmayı direk oraya atın. Kullanacağınız makinelerde de google drive client uygulamasını kurup ayarlarını yapın. Her değişiklikte güncelleyecektir. Veriler makinenizde de olacak ama sürekli olarak google drive üzerinden güncellenecektir. Daha ne isteriz ki?
Sayın mehmetdemiral;
Peki bu sistemde
Access programını aynı anda birden fazla kullanıcı kullanabiliyor mu?
Dediğiniz client uygulamasında ne gibi ayar yapmak lazım?
Kullanabiliyor. Ancak veriler önce lokal diskte saklanıyor sonra da hemen senkronize olarak uzak diske aktarılıyor. Aynı verileri kaydetmezlerse sorun olmaz. Ancak mesela otomatik sayı olarak açılan kayıtlarda sorun çıkabilir. Şöyle ki, diyelim bir kullanıcı benim. Programı açtığımda güncel verilerle açtım. Yeni 3 kayıt girdim. Benim lokal diskimde bu kayıtlar 101,102 ve 103 oldu. Aynı anda benim gibi kayıt giren bir başka uzak kullanıcı da kendi diskinde 3 yen i kayıt girdiyse onun lokal veri tabanı da 101,102 ve 103 sayılarını vermiştir. İşte bunların otomatik uploadı sırasında sorun çıkıyor ve çakışan verilerde sorun çıkıyor. Oysa otomatik index kullanılmasa ya da her kullanıcı ayrı şifreyle programa girerse ve otomatik sayı formatında kullanıcı id'si ile harmanlanmış bir değer girilirse sorun yaşanmaz diye düşünüyorum. Bunun için otomatik sayı alanı tablo tasarımında "Kod "# olarak biçim özelliğinde açılırsa tabloya kaydı Kod1, Kod2 şeklinde gider. Kod'u bir değişkenle kullanıcı adı olarak girince otomatik sayı alanında kullanıcı adı da bulunur ve böylece çakışma olmaz.
Client uygulamasında ayara gerek yok. Sadece kurmak ve kullanıcı adı-şifreli otomatik yapmak yeterli. Ayarlamalardan kastım, tüm kullanıcılarda aynı hesap üzerinden kullanılacak şekilde ayarlanmasıydı. Böylece bir google drive- yandex disk veya diğer bir cloud uygulaması çok kullanıcı tarafından uzaktan paylaşılabilir hale gelecektir. Tek sakıncası yukarda yazdığım şekilde verilerin birebir o anda yazılamaması nedeniyle biraz geç görülebilmesi (1-2 dakika)...