AccessTr.neT

Tam Versiyon: Personel Takip
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
herkese merhabalar. benim üzerinde çalıştığım bir personel takip programım var. bununla ilgili yapamadığım kısımlar için sizlerden yardım bekliyorum. sorunlarım şu şekilde
1- Liste kutuda seçtiğim kişinin bilgilerinin formda görülmesini,
2-Liste kutuda sıralamanın (1,2,3,4) şeklinde devam etmesini ve listeden bir kayıt silindiğinde kaydın silinmesini, sıralamanın bozulmamasını,
3-Raporlama kısmında açılır kutuda herhangi bir rapor seçildiğinde ona ait raporun açılmasını istiyorum.
4-Formlar arası geçişte kişiye ait kurum sicil no , ad ve soyadın otomatik gelmesini istiyorum.

biraz uzun oldu.şimdiden teşekkürler
Sn. Mahir Çınar,

Lütfen;
1- Sorularınız için ilk önce arama yapınız.
2- Her sorunuz için ayrı konu açınız.

1.Sorunuzun cevabı için. Personel formunda bulunan listenin tıkladığında olayına aşağıdaki kodu yazınız..
Private Sub Liste_Click()
Dim rs As Object
Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[idx] = " & Str(Nz(Me![Liste], 0))
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub
Sayın mahircinar01,

öncelikle, Site Kuralları bağlantısındaki

c) Birden fazla soruyu aynı konuda sormayınız. Her soru için farklı başlıklı yeni konu açınız.

kuralını hatırlatma açıklamasında bulunmakla başlamak yerinde olacaktır...


EK’te;talep ettiğiniz sorunlara yönelik olarak hazırlanmış örnek uygulama mevcuttur.inceleyebilirsiniz.

YAPILANLAR

1) Oluşturduğunuz formlarınızda gerek adlandırmalarında gerekse de içeriğinde bazı değişiklikler yapılmıştır,ki geçerli sonuçlar rahatça elde edilebilsin diye.

TAVSİYE
Form,tablo,sorgu,v.s… oluştururken kısa ve uygun tanımlı ve gerekiyorsa boşluk verme yerine (_) alt tire işareti dahil edilerek boş bırakılmaksızın yazılmasına özen gösteriniz ki,sonradan kodlama sayfasında bu durumlardan dolayı sorunlara ya da hatalara maruz kalmayasınız.

2) Listeden kişi seçimi yapıldığında ilgili seçime göre değerlerin gösterilmesi sağlanmıştır.

3) Formlar arasında geçme işlemlerinde,ilgili ID değerine göre,diğer formlarda o kayıt bilgisinin değerlerinin gösterilmesi sağlanmıştır.

4) Raporların isimlerinin yazılı olması için oluşturduğunuz AçılanKutu390 denetim kutusunun değer listesinde tanımladığınız ilgili raporları oluşturduktan sonra,rahatça kullanımını sağlamanız için, Komut397 butonunun tıklandığında olay yordamına gerekli kodlama yazılmak sureti ile seçilecek raporun ekrana getirilmesi sağlanmıştır.fakat,hali hazırda herhangi bir rapor ekli olmadığından dolayı sadece bir mesaj uyarısı ile bilgilendirme yapılmıştır ve asıl işlerliği etkisizleştirilerek bırakılmıştır.daha sonrasında,raporlar değer listesinde belirttiğiniz aynı isimlerle hazırlandığında bu kodları tekrar aktifleştirerek kullanılabilir duruma getirebilirsiniz.

5) Kayıt silme işlemi için oluşturduğunuz butonun tıklandığında olay yordamında yer alan
'    DoCmd.RunCommand acCmdSelectRecord
' DoCmd.RunCommand acCmdDeleteRecord
Kodları yerine,aşağıdaki Sql sorgu ifadesi yazılmıştır.
DoCmd.RunSQL "DELETE FROM personel WHERE idx=" & Me.idx
Ayrıca,bu işlem sonrası gerek listenin gerekse de formun tazelenerek güncellenmesi de sağlanmıştır.Bilgilerinize.

İyi çalışmalar,
Saygılar.
İşinize yarayabilecek örnek bir uygulama