AccessTr.neT

Tam Versiyon: Nasıl Bir Tablolama Kurgusu Olmalı?
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3 4
Ekte gönderdiğim raporları alabilmek için,accesste hazırlamış olduğum tabloya hangi alanları eklemeliyim?
Kurguyu bir türlü kuramadımImg-cray(

Accesste oldukça yeniyim..Bu işin üstadlarından yardım bekliyorum..


Amaç;
Resim 1
Resim 2
Resim 3
Resim 4 teki raporlara ulaşmak,bunun yanında yeni öğrenci ekleme- öğrenci bilgilerinde güncelleme yapma..


[Resim: do.php?img=4760]


Sadece tablo kurgusunda yardımcı olup yol gösterirseniz sevinirim..
Merhaba..

Sizlerden Allah rızası için yardım istiyorum..Ekteki dosyada 1 adet tablo ve bir adet istatistik bilgileri için exel dosyası mevcut..

Amacım Access tablosundaki verilerden hareketle exeldeki istatistiki bilgilere ulaşmak..Bunun için bana bir yol gösterin lütfen??

Access tablosunda bir güncelleme yaptığımda istatistiki bilgiler ( exeldeki istatistiki bilgiler  ) otomatik olarak düzenlensin istiyorum..

Bu exeldeki istatistiski tabloyu acceste nasıl kurgularım??Lütfen bir yardım edin..

Saygılar sunuyorum..
Konuyu buraya taşımışsınız ok ama cevap veren yok ki??Bu konu cevapsız mı kalacak acaba??

Access bilgisi çok yüksek olan değerli admin kardeşler lütfen yardımcı olur musunuz??Yoksa sizin bilgilerinizde mi yetersiz bu uygulama için??Çok zor bir istek mi benimkisi??

Sizlerden cevap bekliyorum...

Saygılarımla.
İki tarih arasında istatistiki bilgilere ulaşmak amacım...Baz alınacak tarih randevuya geliş tarihi..Ekteki exelde bulunan tabloda istenen istatistiki bilgilere ulaşamaz mıyız?? Çok zor bir istek mi bu acaba??

Bu işi ben gerçekten bilmiyorum-sizler biliyorsunuz..Peki çok mu zor??



*Bu uygulama bittiği zaman Türkiye'deki tüm rehberlik araştırma merkezlerine ulaştırılacak..Böyle bir hayıra kimse girmek istemiyor mu??Programın sağına soluna reklamını koyma fırsatı da verebiliriz..yeterki programın oluşumunda yardımcı olunsun..

HAdi Access sevdalıları bir el atın bitsin şu program-uygulama lütfen..

Saygılar sunuyorum...
Niye Access de yapmak istiyorsunuz. excelde tekbir dosyada halledebilirsiniz her ay için ayrı bir dosya tutarsınız. İlla Accessde yapmak istiyorsanız öncelikle ilişkisel veritabanı konusunda bir şeyler okuyup öğrenmeniz lazım(örneğinize bakarak yazdım) sonra biraz da en azında orta seviye accesss bilmeniz lazım.
örenğinize baktığımda aşağıdaki tabloları hazırlayıp ilişkilendirmeniz gerekiyor.

Öğrenciler

Dosyalar
SaglikTanı
EğitselTani
Ekyetersizlik
Destek eğitim
OKulkarari
okullar
OkulCinsleri
Testler
Randevular
personeller

siz bir kısmını hazırlayın takıldığınız yerde yardım edilir. Örneğinizin  bu şekliyle yardım almanız zor.
İlginiz için tşk ediyorum Yunus Bey;

Evet bundan önce tüm kayıtları exelde tutuyorduk,exeldeki formüller ile de istatistiki bilgileri edinebiliyorduk..Ancak bir program olsun istedik..Acceste arayüz üzerinden herşeyi halledelim istedik.

Kurumda exeli bilende bilmeyende kayıt tuttuğu için,exel bizi çok uğraştırıyor..Ama bunu program olarak yaparsak exeli bilmeyenlerde rahat kullanır diye düşündük..

Şimdi konumuza dönersek; ilişkili tablolar oluşturmak derken minik bir örnek verebilir misiniz??Yani mantığı konusunda bir fikir verebilir misiniz??

Saygılar sunuyorum..
HEPSİ isimli tablodaki

OKUL_EGİTSEL_KARARİ alanı için yeni tablo oluşturmalı, kararid-otomatiksayı, kararturu-metin
OKULU alanı için tablo oluşturmalısın, hepsi isimli tablodaki "OKUL_EGİTSEL_KARARİ" alanına yeni tablodaki okulid yazdırılacak. okulid-otomatiksayı, okuladi-metin,
UYGULANAN_TEST alanı için yeni tablo oluşturmalısın. 1. mesaj, 1. resimdeki raporu alabilmen için bu gerekli. testid-otomatiksayı, testturu-metin

EGİTSEL_TANİSİ isimli alan için tablo oluşturulmalı, egitseltaniid-otomatiksayı, egitseltani-metin.
SAGLİK_RAPORU_TANİSİ isimli alan için tablo oluşturulmalı, sagliktaniid-otomatik sayı, sağliktani-metin


Resimde "KASIM AYI ÇALIŞMA RAPORU" yazıyor, ancak tabloda "RAPOR_BİTİS_TARİHİ" dışında kullanılabilecek tarih alanı yok.

2. resimdeki rapordaki sütunda "Özel Yetenek birey", "Yetersizliği Olmayan" gibi veriler var. ancak bu verilerin hangi alanda kayıtlı olduğu belli değil, üstte yazdıklarım dışında bir alan ise bununla ilgili tablo oluşturulmalı,

4. resimde Okul öncesi, İlkokul, Ortaokul şeklinde veriler var. Bu veriler ile ilgili tablo oluşturulup, Hepsi isimli tabloya bu tablodaki veriye ait idno yazdırılmalı.

Tüm tablolar oluşturulduktan sonra Hepsi isimli tablodaki ilgili alanların veri türü sayıya çevrilmesi, metin değeri yerine oluşturulan ilgili tablodaki veriye ait sayının tabloya eklenmesi gerekli.
[attachment=21857][attachment=21857]Tablolarımı baştan ayrı ayrı yaptım..peki bundan sonrası için neler yapmam gerekiyor??İlişkiler nasıl olmalı?

Bu konuda az öncede mesaj yazdım ama nedense mesajım sitede çıkmadı..Önce göründü sonra yok oldu..


İlginiz için tşk ediyorum..
Sayfalar: 1 2 3 4