sayın ugur1208,
bahsettiğiniz talebinize yönelik olarak aşağıdaki bilgilendirmelerin yapılması uygun görülmüştür.uygulamanızdan yola çıkılarak örneklemeler ile anlatmak gerekirse;
a) DEPARTMAN tablosunda ID ve Departman Adı alanları olmalı.
b) konunuza benzer durumlarda formunuzdaki Açılan Kutu (Combobox) da satır kaynağı olarak ilgili tablo gösterilmeli.
c) sütun sayısı iki sütun olarak ve sütun genişlikleri de 0cm;2,54cm olarak gösterilmeli.
d) Combobox'ın satır kaynağındaki sorgu alanında da,ID ve DEPARTMAN ADI dahil edilmeli ve
ilişkili sütun olarak da DEPARTMAN ADI ibareli alan 1 gösterilmeli.
böylece,bu Departman Combobox'ının yer aldığı Ana form üzerinde,yapılacak seçim sonucu olarak ID değerini gösterecek ve Ana Formun kayıt kaynağı olan Ana Tablo'ya da seçilecek Departman Adı yerine ID değerini yazacak.
bu şu anlama gelmektedir;Ana Tablo üzerindeki Departman Adı (ya da,Departman No) satırında Departman Adı yerine ID değeri yazacak.böylece,Ana Tabloda bu alanda sadece ID değeri kadar yer işgali olacak,Departman Adı yazılarak Tablonun miktarını yükseltecek duruma mahal vermeyecek.Tablodaki bu alanda ne kadar az BYTE'lık kayıt olursa o kadar iyi sayılmaktadır.
Örnek;
Formdaki Combobox'dan Departman Adı niyetine ID değeri 1 olan ve Departman Adı İNSAN KAYNAKLARI olan bir değer seçildiğini var sayalım.Ana Tablodaki Departman Adı (ya da,Departman No) alanında İNSAN KAYNAKLARI yerine 1 yazacak.bu da,tablo miktarının artmamasına imkan sağlar.bu alanda,100 ya da daha fazla İNSAN KAYNAKLARI yazmasındansa o kadar 1 yazması daha verimli olacaktır.
burada şu soru ya da talep akla gelecektir.peki,sorgu da ya da daha çok tercih olarak raporda veyahut da genel tabir ile çıktı alırken ID değil DEPARTMAN ADI yazarak çıktı alınmak istendiğinde ne yapmalı? bu durumda da,raporun ya da sorgunun üzerindeki denetimlerde veya alanlarda ya da yeni bir alan açmak sureti ile
Dlookup komutu ile ilgili DEPARTMAN TABLOSUNDAN Ana Tablodaki DEPARTMAN ADI (ya da,DEPARTMAN NO) alanındaki değer kriter
(ölçüt) olarak belirlenip koşula uyan değerin karşılığı olan Departman Adı bulunup belirlenir ve sorguda ya da raporda
gösterilmesi sağlanabilir.
bu ve benzeri kayıt durumlarında amaç;Tablolara ID değerlerinin yazılmasını sağlamak,sorgularda veya raporlarda da koşul belirleyip karşılına denk gelen diğer alandaki isim değerlerini çekmek olmalı.
elbette ki,bunu uygulamak tamamen sizin takdir ve tercihinize bağlıdır.miktarlar önemli değil.ID yerine isimleri göstermek istiyorum da diyebilirsiniz ve uygulayabilirsiniz de.bir sakıncası yok.sadece,ileride oluşabilecek sorunları bilmeniz adınadır,tüm bu paylaşımlar.
son bir husus olarak da,sayın Simendifer Bey'in de belirttikleri gibi,eğer bir tabloda herhangi bir alan için veri türü olarak SAYI diye belirlediyseniz fakat form üzerinde de bu alana denk gelen ilgili denetim kutusunda da bunu METİN olarak göstermek isterseniz Veri Türü uyuşmazlığı ibareli hata uyarı iletisi almanız kaçınılmaz olur.ilişkilendirmek ya da var olan bir veri türüne başka bir veri türü içerecek bir değeri atamak sorun olur.elbette ki,şu da mümkün;veri türlerini dönüştürme komutları da söz konusu,(CInt,CStr,...v.s.gibi).
fakat bunlar da,amaçları doğrultusunda bazı farklılıkları da göstermekte,kullanım açısından.bunlara gerek olmaksızın,en başından sorunları gidermek daha verimli olacaktır kanısındayım.bilginize...iyi çalışmalar,saygılar.