03/07/2015, 11:44
03/07/2015, 19:59
Sayın timucin,
Eklediğiniz örnek uygulama incelendiğinde aşağıdaki hususlara yönelik olarak hem bilgi hem de tavsiye paylaşımında bulunmanın gerektiği gözlenmiştir.
1) Tablo1 adlı tablonuzdaki alanların hepsinin veri türlerini METİN olarak oluşturmuşsunuz.bu oluşum,zaman içerisinde sorgu ya da değer alma durumlarında sorun çıkartabilir,rahat sonuçlar elde edemeyebilirsiniz.bu nedenle,hangi alanlar için hangi veri türlerinin daha verimli bir kullanım ve olumlu sonuç elde etmeye imkan sağlayabileceğine dair,gerek sitedeki arama sayfasından ve gerekse de internet ortamından veri türleri üzerine araştırma yaparak;edineceğiniz bilgiler ve örnekler neticesinde kendinize daha faydalı katkı sağlamış olursunuz.bu da,sizin,kendinizi geliştirmeniz için bir fırsat olacaktır.
2) Eğer bir tablo içerisinde kimlik no alanı kullanımında bulunacaksanız,bu alanın özelliklerini belirlerken,yineleme olmayacak şekilde benzersiz olarak oluşturmalısınız ki,kimi durumlarda sorgu oluşturma veya veri çekme ya da kriter belirleme durumlarında,bu benzersiz alanı kullanıp sonuç edinme hususunda olumlu ve sağlıklı neticeler elde edebilesiniz.
3) Tarih değerlerini yazmayı düşündüğünüz alanlar için veri türü olarak TARİH/SAAT türünü seçmeniz daha verimli bir kullanım olacaktır,zaman içerisinde bunun faydalarını görebilmek adına.
4) Sadece böyle bir tablo alanları söz konusu olacaksa eğer ve hele ki kimlik alanını da yineleme olacak şekilde de belirleyecekseniz,mutlaka,tablonuzda bir id veya uygun bir isimlendirme ile otomatik sayı veri türünde bir alan oluşturmalısınız.böyle bir alan oluşturmanız,ileride uygulamanız için hem daha verimli hem de daha kullanışlı bir sonuç elde etme imkanlarını da sağlamış olursunuz.kayıt silme,güncelleme gibi kullanımlarda da katkı sağlayacaktır.
5) Sor ve liste adlı formlarda olduğu gibi,iki ayrı form oluşturmak yerine,tek form içerisinde alt form oluşturmak sureti ile tek form üzerinden bu kriter belirleme ve sonuç elde etme işlemlerini gerçekleştirmeniz sizin için daha kullanışlı olabilir.bu husus ile ilgili,yine site içerisinden “alt form” ya da “alt form oluşturma” ya da benzer ifadeler içeren aramalarda bulunduğunuz takdirde,edineceğiniz çeşitli konulardaki bilgi veya örnek paylaşımlarını inceleme neticesinde nasıl oluşturulabileceği konusunda bilgiler ve denemeler neticesinde de gelişimler elde edebilirsiniz.
Son olarak,eğer bu önerileri olumlu bulup hem araştırmak hem de edineceğiniz paylaşımları denemek isterseniz,bunun sonucunda uygulamanızı tekrar oluşturup,talebinize dair sorununuzun çözümüne kolaylık sağlamış olursunuz.elbette ki,takdir ve tercih sizindir.bilginize...iyi çalışmalar,saygılar.
Eklediğiniz örnek uygulama incelendiğinde aşağıdaki hususlara yönelik olarak hem bilgi hem de tavsiye paylaşımında bulunmanın gerektiği gözlenmiştir.
1) Tablo1 adlı tablonuzdaki alanların hepsinin veri türlerini METİN olarak oluşturmuşsunuz.bu oluşum,zaman içerisinde sorgu ya da değer alma durumlarında sorun çıkartabilir,rahat sonuçlar elde edemeyebilirsiniz.bu nedenle,hangi alanlar için hangi veri türlerinin daha verimli bir kullanım ve olumlu sonuç elde etmeye imkan sağlayabileceğine dair,gerek sitedeki arama sayfasından ve gerekse de internet ortamından veri türleri üzerine araştırma yaparak;edineceğiniz bilgiler ve örnekler neticesinde kendinize daha faydalı katkı sağlamış olursunuz.bu da,sizin,kendinizi geliştirmeniz için bir fırsat olacaktır.
2) Eğer bir tablo içerisinde kimlik no alanı kullanımında bulunacaksanız,bu alanın özelliklerini belirlerken,yineleme olmayacak şekilde benzersiz olarak oluşturmalısınız ki,kimi durumlarda sorgu oluşturma veya veri çekme ya da kriter belirleme durumlarında,bu benzersiz alanı kullanıp sonuç edinme hususunda olumlu ve sağlıklı neticeler elde edebilesiniz.
3) Tarih değerlerini yazmayı düşündüğünüz alanlar için veri türü olarak TARİH/SAAT türünü seçmeniz daha verimli bir kullanım olacaktır,zaman içerisinde bunun faydalarını görebilmek adına.
4) Sadece böyle bir tablo alanları söz konusu olacaksa eğer ve hele ki kimlik alanını da yineleme olacak şekilde de belirleyecekseniz,mutlaka,tablonuzda bir id veya uygun bir isimlendirme ile otomatik sayı veri türünde bir alan oluşturmalısınız.böyle bir alan oluşturmanız,ileride uygulamanız için hem daha verimli hem de daha kullanışlı bir sonuç elde etme imkanlarını da sağlamış olursunuz.kayıt silme,güncelleme gibi kullanımlarda da katkı sağlayacaktır.
5) Sor ve liste adlı formlarda olduğu gibi,iki ayrı form oluşturmak yerine,tek form içerisinde alt form oluşturmak sureti ile tek form üzerinden bu kriter belirleme ve sonuç elde etme işlemlerini gerçekleştirmeniz sizin için daha kullanışlı olabilir.bu husus ile ilgili,yine site içerisinden “alt form” ya da “alt form oluşturma” ya da benzer ifadeler içeren aramalarda bulunduğunuz takdirde,edineceğiniz çeşitli konulardaki bilgi veya örnek paylaşımlarını inceleme neticesinde nasıl oluşturulabileceği konusunda bilgiler ve denemeler neticesinde de gelişimler elde edebilirsiniz.
Son olarak,eğer bu önerileri olumlu bulup hem araştırmak hem de edineceğiniz paylaşımları denemek isterseniz,bunun sonucunda uygulamanızı tekrar oluşturup,talebinize dair sorununuzun çözümüne kolaylık sağlamış olursunuz.elbette ki,takdir ve tercih sizindir.bilginize...iyi çalışmalar,saygılar.
04/07/2015, 16:00
Tekrar gözden getireceğim yalnız silmeyle ilgili bu formatta Yardımınız gerekiyor. teşekkür ediyorum ilginize
04/07/2015, 22:36
Öncelikle, uygulamanızı Atoz hocanın uyarılarına göre düzeltiniz.
Örnek uygulamanızdaki forma 2 buton ekledim, tümünü seç butonuna tıkladığınızda formdaki onay kutularını seçer, sil butonunu tıklarsanız seçili kayıtlar silinir.
İnceleyip olumlu/olumsuz bildirimde bulununuz.
Örnek uygulamanızdaki forma 2 buton ekledim, tümünü seç butonuna tıkladığınızda formdaki onay kutularını seçer, sil butonunu tıklarsanız seçili kayıtlar silinir.
İnceleyip olumlu/olumsuz bildirimde bulununuz.
06/07/2015, 09:43
atoz112 hocamızın uyarılarını dikkate aldım. teşekkürler ozan bey