Sayın melihcanmavis,
Öncelikle,sayın Celoyce bey tarafından bahsi yapılan açıklamalara ek olarak
Site Kuralları sayfasında yazılı hususları incelemenizi temenni etmekle birlikte,site içerisinde daha öncesinde benzeri taleplere dair açılmış konuları araştırmanız ve edineceğiniz çeşitli içeriklerdeki konuları incelemeniz yerinde olacaktır.zira,bu taleplere yönelik olarak birkaç konu mevcut durumda.
Talebinize dair birkaç açıklamada bulunmak üzere de şu hususlara dikkatinizi çekmek ve yönlendirmek yerinde olacaktır kansındayım.
Aşağıda bağlantıları yazılı konuları ilk etapta okumanız faydalı olacaktır.
Yapılmaması gereken ölümcül hatalar
Konulara eklenen Uygulama içeriğine yönelik Tavsiyeler
Bu konularda da belirtildiği üzere,yapılan tavsiye niteliğindeki anlatımlar nezdinde öncelikle ilk yapmanız gereken;iyi bir tablo yapılandırması oluşturmalısınız.bu yapılandırma için,tavsiyeler doğrultusunda doğru tablo ve alan adları tanımlamalı ve doğru veri türleri ile oluşturmaya özen göstermelisiniz.bunun nedeni de,ilerleyen kullanım ve sonuçlar elde etme aşamalarında bu durumlardan kaynaklı olası sorunlara ya da hatalara maruz kalmayı bir nebzede olsa gidermek amacı içindir.
Yalnız şunu da belirtmekte fayda,kimi durumlarda
Excel ile oluşturulmuş bazı hususlar tam olarak
Access kullanımına uygun olamayabiliyor.bu nedenle,bazı çalışmaların
Excel olarak kullanılması daha yerinde olacaktır.çünkü;bazı
Excel formülleri kendi içinde kolayca kullanılabiliyorken,aynı işlemi
Access üzerinde aynı mantık ile oluşturamıyorsunuz.farklı işlemlere uyarlamak durumunda kalıyorsunuz.zaten,excel;adı üzerinde,hesap tablosu niyeti ile kullanılmaktadır.
1 ) Tablo alanları oluştururken,
eğer metin değeri içeriyorsa veri türünü metin değerine uygun olarak,
eğer sayı veya para değeri içeriyorsa sayı veya para değeri olarak,
eğer tarih değeri içeriyorsa da tarih veri türü olarak ilk etapta belirlemeniz gerekmektedir.
2) alan tanımlarında ALAN BOYUTU olarak gerekmedikçe,karakter sayısı ne kadar girilecekse,ona uygun oluşturmakta fayda var.örneğin;sade AD veya SOYAD değeri girilecek bir alan varsa,bu alan için Alan Boyutu 50 olması yeterlidir.ya da bir diğer örnek;sayı değeri içerecek bir alan üzerinde sadece iki haneli bir değer girilecekse,bu alan boyutunu bayt yapmak gibi.veya bir tarih alanı için
Excel uygulamanızdaki gibi,gün-ay-yıl şeklinde olacaksa bu alanın Biçim satırını Kısa Tarih olarak belirlemek gibi.
Son olarak,ilk yapmanız gereken,tablo ya da tablolar hazırlamak ve bu tablolarda olması gereken alanların uygun yazım şeklinde oluşturulmasını sağlamak.en son olarak da,şimdilik sadece 4-5 kayıt içerecek şekilde örnek veriler girmek sureti ile veriler eklemek.
ayrıca,hesaplama değeri içerecek alanları tablolarda oluşturmak yerine bu alanlar için sorgularda belirleyip form üzerinde ya da raporlarda göstermek daha yerinde olacaktır,tablo kapasitesini artırmamak için.
Bütün bu ve bağlantıları yazılı konuları inceledikten sonra,deneme amacı ile bir çalışma oluşturunuz ve konunuzda danışma mahiyetinde harici yazmayı istedikleriniz ile birlikte sorunuz.katılımcılar tarafından size uygun görülebilecek bilgi ya da örnek çalışmalar ya da düzenlemeler sağlanacaktır kanısındayım.Bilginize…iyi çalışmalar,saygılar.