Sayın Ozan Hocam,
Bu konu gittikçe karmaşık bir hal aldı,sanırım ben izah etmekte,sizinde anlamakta zorlandığınız belli.Şimdi hocam olması gerek işlem Ödemetarihine göre kasaya aktarması işlemi yani işlem tarihi ile Ödemetarihi farklı iki şey.Şöyle sesli düşünürsek müşteri 14.12.2015 tarihnde geldi yapılacak işin tutarını belirledik ve ödemesini aldık.Veya işini bitiminden sonra diyelimki 16 sında ödeme aldık burada olması gereken yani kasaya aktarma tarihi olarak 16 sını göstermesi gerekiyor.
Saygılarımla.
sayın fascioglu,
Alıntı:...olması gerek işlem Ödemetarihine göre kasaya aktarması...
lütfen,konunuzun 8. ve 12.mesajlarında yazılı açıklamaları tekrar okuyunuz.
benim o açıklamalarda kast ettiklerim de zaten bu işlemin,
BOŞ bir kayıt durumunda gerçekleşmediğine dair bir anlatımda bulunmak ve buna dikkat çekmek.
Kod:
MUSTERİADİ = Me.MUSID.Column(1) & " ( Teknik Servis )"
kod satırını ister etkisizleştirip isterseniz de olduğu gibi bırakıp Müşteri / Firma Adı denetimini BOŞ bırakmak sureti ile yeni bir kayıt deneyiniz.kast edilen açıklamanın çıkış nedenini fark etmiş olacaksınız.
son olarak,12.mesaj bitiminde de belirttiğim gibi,
Alıntı:...yanlış bir düşünce ile yorumluyorsam da hem konuyu uzatmak durumunda kaldıysam hem de aklıma yatmadığından dolayı anlayamadıysam her ikinizden de özür dilerim...
bilginize...iyi çalışmalar,saygılar.
Sayın fascioglu,
Bir diğer husus olarak da aşağıdaki durum gözlenmiştir,yapılan inceleme neticesinde.
Hesap Bilgileri başlıklı kısımda ödeme işlemleri yer almaktadır.
1) Eğer buradaki amacınız,tek seferlik bir ödeme kaydını yaptırmak ve hesabı bu tek ödeme olarak kapatmak ise,
a) Evet,bu düşünce söz konusu ise bu işlem geçerli olabilir.
b) Eğer yukarıdaki düşünce geçerliyse o zaman BAKİYE ifadelerine gerek olmayacaktır.çünkü;madem tek seferlik bir ödeme durumu olacağından dolayı.
2) Eğer amacınız,kısım kısım ödemelerin yapılması (bir diğer ifade ile birkaç kerelik ödeme yapılabilecekse),
a) O zaman,aynı kayıt ve hesap bilgileri geçerli olacak şekilde,ilgili ödeme tutarı için birkaç ödeme kaydının yapılması gerekmektedir.fakat,form üzerinde buna dair bir yönlendirici veya gerçekleştirmeyi sağlayıcı denetim ve olay yordamı olmadığı görülmektedir.
b) 2a maddesinde yazılı durum geçerli kabul edilecek olursa (ki, deneme amaçlı olarak rastgele bir müşteri adı seçilip toplam tutarı 2720.-TL olan bir kayıt yapılmıştır.hem Nakit (720.-TL) hem de Kredi Kartı (2000.-TL) ile iki adet ödeme yapıldıktan sonra;T_KASA adlı tablo incelediğinde,bu iki kaydın yapıldığını göstermekte.fakat, F_TEKNİKSERVİS adlı formda ise BAKİYE denetiminde en son hangi tutar yazıldıysa (2000.-TL) bu değerden çıkartılıp Kalan olarak (720.-TL) göstermektedir.bu duruma (eğer tüm ödemeler yapıldıysa,Bakiye denetiminde sıfırlama(eşitleme) şeklinde) bir düzenleme yapmanız gerekmektedir kanısındayım.
Sayın fascioglu,
Kendi bakış açımdan ve edindiğim izlenimlerden (uygulamanızı inceledikçe) dolayı bu açıklamaları ve yorumları yapmaktayım.elbette ki,sadece beni bağlar.fakat,eğer hemfikir olarak aynı durumların geçerli olduğu netleşirse o zaman bu hususlara hem dikkatinizi çekmiş olmak hem de uygun gördüğünüz takdirde bu hususlarda bir düzenleme yapılmasına yönlendirici olmak adınadır,bütün bu paylaşımlarım.
Sonuçta,elbette ki tercih ve takdir sizindir.sorun yoktur denip yorumlar sonlandırılır.bilginize…iyi çalışmalar,saygılar.
Sayın Atoz hocam,
Hesaplama ve bakiye konusundaki görüşlerinize aynen katılıyorum,kalan kısmınıda ben tamamlayayımki
kafama çok takıldı doğrusu,kısım ödeme yapıldıktan sonra diğer ksımınıda yani bakiye kısmınıda alacak kaydı olarak farklı bir formda muhafaza etmek gerektiği,
2 cisi farazi olarak 1500 nödenmesi gereken,1000 nakit öded, kalan 500 de kkartı ödenecek olursa,bu sefer bakiye kısmınde hep aynı olay dönüp duracak.
Çok haklısınız,bu husuda bir çözüm bulmalıyım
Saygılarımla.
Sayın fascioglu,
Önceki mesajlarda da bahsettiğim gibi;eğer uygulama üzerinde aklıma yatmayan,kendi bakış açım ve yorumlayışım üzerinden sorun olarak gördüğüm ya da ileride sorun olması muhtemel diye düşündüğüm hususlar konusunda eğer aşırı ısrarcı oluyorsam bunun için özür dilerim.
bu mesajı.SADECE,bu ısrarlarımın nedenini açıklamak zorunda olduğumu düşündüğümden dolayı yazmaktayım.
Eğer bu ısrarlarım karşısında,konu sahibi için bir gereksizlik ya da anlamsız gelirse bunu bir şekilde ertelerim veya son veririm.fakat eğer karşı tarafın dikkatini çekmeyi ve bu hususlarda doğruluk ve geçerlilik belirdiği takdirde o zaman bu ısrarlar yerini bulmuştur derim.
Çünkü,amacım;emek harcanıp geliştirilen ve hazırlanan bir uygulamanın kullanımında bu ısrarla paylaşılan düşünceler ve yorumlar kabul gördüğünde,biraz daha kullanıma uygun, işleyişine biraz daha verimli olmayı,bu belirtilen hususlardan dolayı oluşabilecek sorunları azaltmayı sağlayabilmek adınadır.
Kendi adıma,incelemeler neticesinde gördüklerimi söz döküyorum.elbette ki,tercih ve takdir kişiye aittir.
zaman içerisinde yine denk gelindikçe,duruma ve gidişata göre bilgilendirmelerin devamlılığını sürdürmeyi de isterim,inşallah.
Bilginize…iyi çalışmalar,saygılar.
Sayın Ozan Hocam,
Sayın Atoz112 Hocam,
Siz değerli hocalarımın tavsiyeleri neticesinde TEKNİKSERVİS çalışmamda hesaplama ve ödemeler ile ilgili düzenlmiş olduğum yeni çalışmam ektedir.
Bu çalışmada daha evvelki Otel çalışmamdaki hesaplama örneğini kullandım.
Kullandığım bu örnekte ödeme bölümünde yer alan seç sil kısmında sıkıntı yaşamaktayım,sıkıntı şu seçili satırı silmek istediğimde tüm satırlardaki veriyi silmekte.
Ayrıca sizin gözünüzle eksiğim varsa fikir ve düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim.
Saygılarımla
İyi çalışmalar.