Sayın fascioglu,
Alıntı:...Ürürngiriş formunda işlem İş_no ya göre yapılıyor,fırkısııd ye göre değil.Tabı bu durumda yapılan işlem olumsuz...
ifadenize yönelik olarak;gerek uygulamanız incelendiğinde ve gerekse de neden 6.mesajdaki gibi bir alternatif bir örnek hazırlandığına dair aşağıdaki açıklamaların yapılması uygun görülmüştür.
1)
ilk mesajda eklediğiniz örneğinizdeki frm_URUNGIRIS adlı form incelendiğinde; hem ana form olarak kullandığınız bu form hem de tbl_URUNGIRIS adlı alt formun (bu arada,yeri gelmişken belirtmekte fayda var;nesne tanımlarken – burada alt form kast edilmektedir – mevcut diğer nesneler ile aynı tanımlamada bulunmamaya özen gösteriniz.bu alt formun adı,aynı adlı tablo ile benzer.tablo ve alan adları üzerinden formda denetim oluştururken,denetimlerin sonlarına farklı bir ifade veya tanımlamada bulunabilirsiniz.örneğin,Me.adi_txt gibi.) KAYIT KAYNAĞI her ikisinin de tbl_URUNGIRIS.
Bu da,hem ana formdaki firma bilgilerinin ayrı hem de alt formdaki hesap işlemlerinin ayrı olarak,bu tabloya kaydedilmesi demektir.dolayısı ile de,ana formdaki veriler sadece firma bilgileri içerdiği için fazladan gereksiz boş bir kayıt eklenmesini sağlamış oluyorsunuz.ilgili tablo incelendiğinde bu kayıtlar görülecektir.
Firma bilgilerinin yazılı olduğu ana formu bir tablo ile ilişkilendirmeksizin kullanıp bu değerleri
Dlookup Fonksiyonu ile denetimlere aktarmayı deneyebilirsiniz.ilgili tabloda,bir de sadece firma bilgileri içeren bir gereksiz kayıt satırını engellemek için.
2)
Hem frm_URUNGIRIS adlı ana formun ve hem de tbl_URUNGIRIS adlı alt formun üzerinde yer alan İs_No adlı denetimler; tbl_URUNGIRIS adlı tabloda SAYI veri türünde ve VARSAYILAN DEĞER satırları da 0 (Sıfır) olarak barındırılmaktadır.
frm_URUNGIRIS adlı formda eğer form kapatılmaksızın peşi sıra kayıtlar yapılırsa evet İs_No adlı denetime +1 ilaveleri ile değer artışları yazdırılmak sureti ile değer yazdırılmaktadır.fakat,formu kapatıp tekrar açtığınızda veya örneğin ertesi gün tekrar çalıştırdığınızda AÇILDIĞINDA olay yordamındaki YENİ KAYIT EKLEME kod satırından dolayı yeni bir kayıt eklemeye hazır şekilde beklemektedir.önce EKLE butonuna basmaksızın yeni bir kayıt girişi yapıldığında da direkt 0 (Sıfır) değerinden yine başlatmaktadır.
Elbette ki burada,bir üst kısımda bahsi geçildiği gibi ertesi gün geldiğinde form açıldığında yeni kayıt satırı hazır geldiğinde,yapılması gereken işlem;EKLE butonuna basmak.fakat,bu yapılacaksa,o zaman,her iki formun AÇILDIĞINDA olay yordamına da YENİ KAYIT EKLE kodu dahil etmenin gereksiz olacağının vurgusunu yapmaktır.form açılır açılmaz hemen boş durumdayken veri girişlerinin yapılması engellenerek,bunun yerine,form ilk açıldığında,sadece EKLE butonu aktif diğerleri pasif kalacak şekilde bir açılış işlemi uygulanabilir demek istenmektedir.
Kısacası,ya EKLE butonuna dikkat çekmeniz yerinde olacaktır.
3)
Konuyu açmanıza neden olan talebinize yönelik tbl_URUNGIRIS adlı alt formda BOŞ satırların da çıkmasının nedeni,1.maddede yazılı olan açıklamadan kaynaklıdır.ana formdaki verilerin de kaydedilmesi neticesinde oluşan kayıt satırından dolayı o boş veriler de alt formda bir kayıt gibi görünmekte olduğu için yer almaktadır.
4)
Bir tavsiye olması adına; tbl_URUNGIRIS adlı tabloda hem firma id hem de firma adı olarak iki alan barındırmayınız.sadece id değeri yeterli olmalı.iki nedeni var.birincisi;tabloda adı alanı ile birlikte kullanılmasından dolayı tabloyu şişirmenin gereği yok.zaten,id değeri mevcut olacak.ikincisi de,adı değerini göstermeyi istediğiniz durumlar olduğunda,DLOOKUP Fonksiyonu kullanımı ile tbl_Fırma adlı tablodan id değerine göre kriter belirlemek sureti ile değer alabilir ve istediğiniz yerde yazdırabilirsiniz.
Son olarak,alternatif olması adına sunulan örnek uygulama,bahsi geçtiği üzere,burada yazılı teferruatlarla uğraşmaya gerek kalmaksızın rahat kullanım sağlanması düşünülerek,tercih ve takdirinize bırakılarak hazırlanmıştır.Bilginize…iyi çalışmalar,saygılar.