AccessTr.neT

Tam Versiyon: İlişkisiz Nesne Kullanımı
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2
Merhabalar,
Rapor içerisine eklediğim ilişkisiz nesnede bir Excel dosyası görüntülüyorum.
C klasöründe yer alan Excel dosyasını manuel olarak kendim seçiyorum, bunu otomatik yapmak için koda ihtiyacım var.
Amacım Metin Kutusunda yer alan Excel ismini ilişkisiz nesnede bir buton ile raporda göstermek, bu konuda yardıma ihtiyacım var.
Metin kutusu adı: Rapor
Exceller C\Excel  klasöründe yer alıyor.
Rapor adı :Papor1 gibi olabilir.
Bu konu ile ilgili kod paylaşabilirmisiniz.
Form içerindeki metin kutusunda yer Excel ismini kullanarak raporda yer alan ilişkisiz nesne nasıl gösterebilirim.
Manuel yaptığım işlemleri resimde ekledim, internette çok araştırdım bir türlü bulamadım.
(16/04/2021, 11:30)Osman Eliboyalı38 yazdı: [ -> ]Merhabalar,
Rapor içerisine eklediğim ilişkisiz nesnede bir Excel dosyası görüntülüyorum.
C klasöründe yer alan Excel dosyasını manuel olarak kendim seçiyorum, bunu otomatik yapmak için koda ihtiyacım var.
Amacım Metin Kutusunda yer alan Excel ismini ilişkisiz nesnede bir buton ile raporda göstermek, bu konuda yardıma ihtiyacım var.
Metin kutusu adı: Rapor
Exceller C\Excel  klasöründe yer alıyor.
Rapor adı :Papor1 gibi olabilir.
Bu konu ile ilgili kod paylaşabilirmisiniz.
Form içerindeki metin kutusunda yer Excel ismini kullanarak raporda yer alan ilişkisiz nesne nasıl gösterebilirim.
Manuel yaptığım işlemleri resimde ekledim, internette çok araştırdım bir türlü bulamadım.




Arkadaşlar örnek ekledim, yardımlarınızı rica ederim,
Merhaba Sayın @Osman Eliboyalı38

Açıkçası amacınızı ve sorunuzu net anlamadım. Rapor içinde bir OLE Objectte Excel dosyasını kullanmak istiyorsunuz ve bunu form aracılığı ile otomatik seçtirmek istiyorsunuz. Açıkçası bu yaklaşımı ben olsam terk ederim. En basit tabiri ile Excel Spreadsheets gui kullanan elektronik tablolara dayalı bir veritabanı sistemidir, Access ise tablolar, formlar, sorgular, raporlardan oluşan guiye sahip ilişkisel veritabanı yönetim sistemidir. Rapor içerisinde Excel verilerini kullanmanız gerekiyor ise bunları içe aktararak bir rapor oluşturmayı düşünmelisiniz. Grafik veya çizelgeleri kullanmanız gerekiyor ise bunları Access raporunuzda oluşturabilirsiniz. Rapor içinde OLE olarak düzenlenebilir bir Excel dosyası bulundurmak ve tutarlılık yönündeki çekincelerimi şimdilik kenara koyarak, dediğim gibi nasıl bir çalışma hedeflediğinizi, kurgunuzu tam anlamadım ancak şahsen tavsiyelerim bunlar olacaktır.

Excel şablonları ve resimlerle ne yapmaya çalıştığınızı, nasıl bir sonuç almayı hedeflediğinizi daha net izah edebilir ve daha anlaşılabilir hale getirebilirseniz yardımcı olmaya çalışırız.

İyi çalışmalar.
(22/04/2021, 14:25)atoykan yazdı: [ -> ]Merhaba Sayın @Osman Eliboyalı38

Açıkçası amacınızı ve sorunuzu net anlamadım. Rapor içinde bir OLE Objectte Excel dosyasını kullanmak istiyorsunuz ve bunu form aracılığı ile otomatik seçtirmek istiyorsunuz. Açıkçası bu yaklaşımı ben olsam terk ederim. En basit tabiri ile Excel Spreadsheets gui kullanan elektronik tablolara dayalı bir veritabanı sistemidir, Access ise tablolar, formlar, sorgular, raporlardan oluşan guiye sahip ilişkisel veritabanı yönetim sistemidir. Rapor içerisinde Excel verilerini kullanmanız gerekiyor ise bunları içe aktararak bir rapor oluşturmayı düşünmelisiniz. Grafik veya çizelgeleri kullanmanız gerekiyor ise bunları Access raporunuzda oluşturabilirsiniz. Rapor içinde OLE olarak düzenlenebilir bir Excel dosyası bulundurmak ve tutarlılık yönündeki çekincelerimi şimdilik kenara koyarak, dediğim gibi nasıl bir çalışma hedeflediğinizi, kurgunuzu tam anlamadım ancak şahsen tavsiyelerim bunlar olacaktır.

Excel şablonları ve resimlerle ne yapmaya çalıştığınızı, nasıl bir sonuç almayı hedeflediğinizi daha net izah edebilir ve daha anlaşılabilir hale getirebilirseniz yardımcı olmaya çalışırız.

İyi çalışmalar.


Sayın Atoykan,

Öncelikle cevabınız ve fikriniz için çok teşekkür ederim, verilerin access'de saklanması ve sonrasında rapor, analiz vb. işlemlerde kullanılması konusunda önerinizi destekliyorum.
Kalibrasyon sektöründe hizmet veren firma için bir uygulama geliştirdim.
Maalesef şu an ticari bir uygulama olarak kullanıldığı için programın tamamını paylaşamadım.
Uygulamada kalibrasyon sertifikası hazırlama modülü de yer alıyor, daha doğrusu ölçüm sonuçları excel'de bir çok farklı formül kullanılarak ölçüm belirsizliği gibi parametreler hesaplanıyor.
Çok fazla farklı cihaz olduğu için, her bir cihaz için ölçüm noktaları değişebileceği ve hesaplamalardan dolayı Excel kullanımı pratik olmaktadır, bu bilgiler Access 'de form üzerinden ölçüm sonuçları girilerek verilerin saklanması ve işlenmesi tabiki mümkün ama bu durum zaman açısından çok sorun teşkil edecektir. (Excel'i herkes kullanabiliyor ama Access 'i bir kişi düzenliyor, ürün farklılıklarında sadece bir kişiye bağlı kalacağız.)
Bu nedenle rapor içerisinde excel'de hazırlanmış dosyaları kullanmaya ihtiyaç duyduk ve manuel olarak Excel adresini göstererek bu işlemi yıllardır yapıyoruz. Amacım işi pratik hane getirerek zaman kazanmak.
Farklı programlama dillerinde hazırlanmış uygulamalarda bu işlemi hazırlanan excel'i .pdf formatına çevirip daha sonra mevcut .pdf formatlı dosya ile birleştirerek (merge) tek rapor haline getiriyorlar.
Access'de merge yapabilmek için örnek bir çalışma bulamadım.
Bu konuda desteğinizi rica ediyorum.
Kullanılan Excel dosyası 1 tane mi?
Excel dosyası birden fazla maalesef, mevcut sistemde sertifika numarası otomatik artan sayı şeklinde geliyor. Örneğin 21-00016 , bu formda metin dosyasında yer alıyor, ben Excel dosyasını aynı ad ile klasöre kayıt ediyorum, sonra manuel olarak rapordaki ilişkisiz nesne ole bağlantısında aynı adlı dosyayı seçip rapor çıktısı olıyorum.
Bu aradaki bağlantıyı yani raporu açınca form üzerindeki metin dosyasında yer alan 21-00016 dosya ismindeki exceli otomatik bağlamak istiyorum, ilginiz için tekrar teşekkür ederim.
Sayfalar: 1 2