AccessTr.neT

Tam Versiyon: form da çeşitli işlemler
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
İyi günler herkeze.Access de çok yeniyim bir projem var ve bir kaç bişey yapmaya çalıştım.Dosyada da ekte bulunan dosya içinde kendi oluşturduğum tablo ve formlar var.Ancak bunları birbiriyle ilişkilendiremiyorum.Yani Şu şekilde bahsetmek gerekirse form 1 ana formum ve bu birbirine bi kaç form ile bağlı bulunmakta.Burdan tasarım kriterlerinin belirlenmesi sekmesine tıkladığımda açılacak ekranda yatay ve dikey seçenekleri mevcut ve bu seçeneklerden birini seçtiğimde alt tarafta seçim yapabileceğim 4 adet seçenek mevcut burdan ileri tıkladığımda yine 3 adet sekme ve bunlar arasında seçim yapıp bu oluşturduğum seçimi filtleyerek bana çıkan sonucu çivi adedini göstermesini istiyorum ve bunu uzman sistem adı altında oluşturduğum formda açıklama kısmında göstermek istiyorum.Dediğim gibi bu konuda çok acemiyim kavrayamadım bazı şeyleri uğraşıyorum ancak hata oluyor herseferinde eğer yardımcı olabilcek biri varsa çok sevinirim sizden ricam dosyayı eke koyuyorum görülsün diye düzeltip almak değil olayın nasıl yapıldığını öğrenmek bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.iyi akşamlar herkeze
Dosyanızı inceledim işiniz için güzel bir program olur. Benim sıkıntım şu oldu iş akışınızı anlayamadım, ne yapmak istediğinizi anlayamadım. Yukarıdaki gibi kesintisiz kocaman bir paragraf yerine kısa, ayrıntılı, iş adımlarını madde madde yazacağınız, ne elde etmek istediğinizi belirttiğiniz bir cevap daha yazarsanız memnun olurum.
iyi akşamlar öncelikle...
bir palet üretilmek isteniyor
bu palet iki kısımdan oluşacak alt ve üst kısım
üst kısım ya yatay olarak ya dikey olarak duracak
ve her seçenek için 4 alternatif alt kısım dizilimi mevcut bulmak istediğim sonuç çivi adedi kaç adet olacak toplamda.bunun için;
her kesişim bölgesine atılacak çivi sayısı ve yönleri seçilecek 2 çivi üç çivi 4 çivi şeklinde ve bunların doğrultusu belirlenecek
sonraki aşamada diğer kriterler uygulanacak
bir kesişim bölgesine bir adet makine kullanılsın gibi
bu seçimleri yaptıktan sonra en son olarakta kaç adet çivi makinesi kullanılacak bu sonucu vericek ve bunu uzman sistem alt kategorisinde açıklamalar kısmına yazdıracak...
bunları tasarım kriterlerinin belirlenmesinden yapılacak diğer kısımlar çıkartılabilir maliyet analizi gibi...ama ilk başta bunları nasıl ilişkilendireceğim süzeceğim orasını çözemedim
Aşağıdaki örneği inceleyiniz, yeni bir form oluşturup bütün işlemleri bu formdan halletmeye çalıştım. İstediğinizin bu yönde bir şey olduğunu sanıyorum. inceleyiniz.
Elinize sağlık istediğim gibi olmuş işlevsel bakımdan...ben buna bir şeyler eklemek istiyorum ekstradan ve diğer ana form üzerindeki butonları da kullanmak istiyorum.Bu yüzden bu bağlantıların nasıl kurulduğunu anlamak istiyorum...Bunları nasıl yapabilirim siz nasıl yaptınız anlatabilirmisiniz veya hangi dökümanların yararı olur çalışmam açısından