AccessTr.neT

Tam Versiyon: Personel Bilgileri Uygulaması
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7
şimdi satın aldım office 2003'ü Img-grin Bulmam biraz zaman aldı, baştan hazırlamam gerekecek sanırım, converter bulamadım çünkü, hazırlayıp yüklüyorum.
Tekrar merhaba,

Tabloları, Access 2003'de yeniden oluşturdum. Access 2010'da yaptığım, tablo içine veriyi şu tablodan al olayını beceremedim o yüzden düz bir şekilde oluşturdum.

Releations konusunda hiç bir bilgim yok, bana nasıl yapılacağını anlatabilir misiniz?

Bir - Çok ilişkisini nasıl kuracağım? Mesela,

Ahmet isimli çalışan; 2007 yılında bir sebep yüzünden ceza almış ve maaşından ücret kesintisine gidilmiş, aynı kişi aynı zamanda 2009 yılında bir ceza daha almış. Keza aynı kişi, 2011 yılında bir de ödüllendirilmiş. Bu gibi bilgileri tek bir tabloda tutarsam, Ahmet adlı çalışan sorgulandığında o kişiye ait tüm bilgileri nasıl göstereceğim? Hangi tarihte, ödül aldı, hangi tarihte ne cezası aldı, görevlendirme ile hangi tarihte görev yeri değişti, nereden nereye gitti, vb. bu gibi bilgileri almak istiyorum.

Bu arada geçenlerde bir e-posta aldım bununla ilgili bir güvenlik şirketi çalışanı Access'de benim yapmak istediğim şeyi yapmış ve 1000 TL karşılığında satıyordu programı :S Kısmet olur da bu yapmak istediğim şeyi tamamlayabilirsem, bu sektördeki arkadaşlarıda tek elden kurtarıp yazılımı buradan ücretsiz olarak dağıtmak istiyorum Img-grin
Zihni Bey;
Ödüller, Cezalar ve ayrılış tablolarınız için şunları yaptım.
Bu tablolarda ilgili işlem kimin için yapılacak?
Tabloda kayıtlı personel için. İşte bunun için bu tablolara kisino adlı sayısal bir alan ekledim. Ve ilişkilerde görebileceğin gibi bu alanı kisibilgilerinin id si ile ilişiklendirdim.
Lütfen inceleyiniz.
Tamam teşekkür ederim, peki bunu nasıl yaptınız açıklayabilir misiniz? Başka bir tablo için yapmam gerekirse bunu nasıl yapacağımı bilmek istiyorum.

Bir de mesela Emniyet Bilgisi denen tablodaki bilgiler her personel için ayrı ayrı giriliyor, o zaman bunu da aynı şekilde yapmalıyım hatta ve hatta oradaki bütün tabloları böyle düzenlemem gerekiyor sanırım? Çünkü oradaki her tabloda hangi bilgi varsa, hepsi kişiye özel ayrı ayrı olacak.

Bu durumda KişiNo'yu, benim bilgi işlem personelim kendisi el ile mi girecek?

Örnek:

ID:5 KişiNo: 1 Adı: Ahmet Soyadı:Mehmet
ID:6 KişiNo: 2 Adı: Ahmet Soyadı:Hasan

Gibi mi olmalı ve bütün tablolardaki KişiNo ile Kimlik Bilgisindeki ID'yi mi eşleştirmeliyim?


Teşekkürler.
4 numaralı mesajda Bire-Çok ilişkiyi anlatmıştım tekrar inceleyin isterseniz. Yine kavrayamazsanız yazın daha da ayrıntılandırabiliriz.
Zihni bey;
Bu konuda önbilgi için aşağıda verdiğim linklerdeki konulara bir göz atar mısınız?
1.Link
2.link
3.Link
4.Link
5.Link
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7