AccessTr.neT

Tam Versiyon: Filtre ve Sorgu
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3 4 5
Merhabalar,

Yine bir kaç sorum olacak:

1- Filtreleme işlemini nasıl yaparım? Bir den fazla filtre kullanabilir miyim? Örneğin; Ankara'da ikamet eden, bekar olan, kan grubu A Rh+ olan personelin listesini hangi işlemleri uygulayarak görebilirim?

2- Filtreleme sonrası ekranda görülen bilgileri nasıl yazdırabilirim? Bunun için ayrı bir rapor vb. birşey oluşturmam gerekli mi?

3- Çok uğraştım ama beceremedim. Anaform'un içerisine diğer formlarımı Altform olarak eklemeye çalıştım fakat hiç bir şekilde sekmeli olarak yapamadım bunu. Ben yan yana sekmeler olsun, bilgileri girecek personel hızlı ve kolayca formu doldursun, sekmeyi kullanarak bir sonraki formu doldursun, ardından diğerini doldursun ve son form'a ulaştığında kayıt etsin istiyorum.

4- Ayrıca işten ayrılan personelin bu veritabanında silinmemesini, fakat pasif kalmasını istiyorum, yani ben işten ayrılan personelin listesini göster dediğim zaman bunu farklı bir ekranda görebilmeli, ve çıktı alabilmeliyim.

5- Sorgu konusunda hiç bilgim yok, yani değişkenlerin nasıl verileceğini ya da hangi değerlerin verileceğini bilmiyorum, bu konuyu araştırabileceğim bir kaynak mevcut mudur?

6- Arama işlemini nasıl yaptıracağım? Ben Arama isimli bir form oluşturup bir de buton koydum fakat tam olarak çalışmadığını düşünüyorum nedense Lol Sanki birşeyleri yanlış yapmışım gibi?

Yukarıdaki sorunlarımda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim. Ayrıca nasıl yapacağımı anlatan birileri olursa daha da mutlu olurum Img-grin Diğer mesajlarımda da yazdığım gibi Access ile birşeyler yapmayı öğrenmek istiyorum.

Şimdiden teşekkür ederim.

Yok mu yardımcı olabilecek birileri? Img-grin
Zihni bey;
Ben yardımcı olmaya çalışayım. Ama bu şekilde değil. Sizin isteğiniz sanki program siparişi gibi olmuş. Birlikte sırayla gidelim.
Önce 1. isteğinize bakalım.
Alıntı:1- Filtreleme işlemini nasıl yaparım? Bir den fazla filtre kullanabilir miyim? Örneğin; Ankara'da ikamet eden, bekar olan, kan grubu A Rh+ olan personelin listesini hangi işlemleri uygulayarak görebilirim?

Bunları sorgularla yapalım. (Yönetim ekibinin içinde en çömez benim. Önerilerimin daha farklı yolları olabilir. Bu şekilde değerlendirirsen sevinirim)

Önce oturduğu il filtresinden bahsedelim. İli filtrelemek için tablomuzda ilgili alanın bulunması gerekir. Sizde KimlikBilgileri tablosunda [il] adlı metin alanı var. (Yönteminize katılmamakla birlikte-Nedenini eğer benimle devam ederseniz ileride anlayacaksınız- dediğiniz gibi yapalım)
Boş bir form hazırlayalım. Buna test1 adını verelim(İşlemleri burada yapacağız. Siz buna bakıp asıl formlarınıza uyarlayacaksınız) Bu formun üzerine bir açılan kutu koyalım ve açılan kutunun içine illeri dolduralım.
Yapınca bana haber verin. Kolay gelsin


2. sorunuzun cevabı aşağıdaki linkte.

Açılan Kutudan Seçim Yaparak Rapor Yazdırma?

lütfen sorularınızı maddeler halinde yazmayınız. Her soru için sorunuz ile ilgili konu başlığı kullanarak yeni konu açınız.
Sn. Sledgeab bundan sonraki sorularımda dediğiniz gibi yapacağım.

---


Hayri Bey, tamamdır, dediğiniz gibi yeni bir form oluşturdum, içerisine açılır kutu ekledim, açılır kutu içerisine de illeri ekledim.

Bunu sorgulama ile yapmak daha kolay ve daha mantıklı ise sorgulama ile yapalım, Access konusunda neredeyse hiç birşey bilmediğimi, buradan sorarak veya bazı kaynakları okuyarak öğrenmeye çalıştığımı belirteyim Img-grin

Şimdiden teşekkürler, yönlendirmelerinizi bekliyorum.
Zihni Bey;
Önce bir sorgu oluşturdum. SorguOrnek adındaki bu sorguyu bir inceleyin.
Sonra test adlı formda bir liste kutusu (Liste4) oluşturdum ve bu liste kutusuna kaynak olarak SorguOrnek'i gösterdim.
Şimdi biraz veri girerek deneyiniz. Kolay gelsin.
Sayfalar: 1 2 3 4 5