Merhabalar,
Aşamadığım bir sorun ile tekrar ben
Hazırlamaya çalıştığım programda, Personel Kimlik Bilgileri bölümünde, Çalıştığı Kurum, Bölge ve Şube diye 3 farklı alan mevcut.
Tablolara, 2 yeni tablo ekledim.
Tabloların alan başlıklarına Bölge isimlerini yazdım. Altında da Şubeler mevcut.
Yapmak istediğim şey: kimlik_bilgileri adlı formdan çalıştığı kurum seçildikten sonra Bölge kısmına otomatik olarak tabloda örneğin: HalkBankası isimli tablodaki Alan başlıklarında yer alan BÖLGE listesinin gelmesi, seçilen BÖLGE'den sonra çalıştığı ŞUBE alanına da BÖLGE başlığının altında yazan ŞUBE'lerin gelmesini istiyorum.
Bunu nasıl yapabilirim?
Yardımcı olabilecek ve olamayan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Sn Zihni ATEŞ;
Arama yapabiliseniz bu konu ile ilgili olarak bir çok örnek var ben size bir link önereyim
Tıkla
Mantık şu olmalı;
1- Kurum Tablosu olmalı Tabloda Kurum için Bir ID (Orn. Halk Bankası ID = 1 birinci Açılır Kutu olsun)
2- Bölge Tablosu olmalı Tabloda Bölge ID ve Kurum ID olmalı ( Orn Bölge ID=1 Kurum ID=1 buda ikinci Açılır Kutu olsun bunu birinci Açılır Kutu ID si ile ilişkilendirilmeli yani birinci kutudan Halk bankası seçildiğinde ID 1 olacağından ikinci kutuda ID'si 1 olanlar filitrelenecektir.)
3- Şube Tablosu olmalı Tabloda Şube ID ve Bölge ID olmalı ( Orn Şube ID=1 Bölge ID=1 Buda Üçüncü Açılır Kutu olsun bunu ikinci Açılır Kutu ID si ile ilişkilendirilmeli yani ikinci kutudan Ankara Bölgesi seçildiğinde ID 1 olacağından Üçüncü kutuda ID'si 1 olanlar filitrelenecektir.)
Özetliyecek olursak 1- Kurumlara 2-Bölgelere 3- Şubeler birer Tablo oluşturup ID vermeniz gerekir ve her alttabloda yer alan bilgiler bir us tabloya ID'leri ile baglı olacak şekilide kurumun veya bölgenin ID'si işlemmelidir.
Sonrası verdiğim örnek linkteki il ilçe örneğindeki gibi olacak.
Takıldığınız yer olursa yardımcı olmaya çalışırız.
Kolay gelsin.
Sn Zihni ATEŞ;
Sizin için bir örnek hazırladım.
Tablo Adları;
1- Kurumlar
2- Bölgeler
3- Şubeler
Forum Adı;
Forum1
***Lütfen Sorunuzla ilgili geri dönüş yapınız***
Kolay gelsin.
teşekkür ederim hemen inceliyorum.
Tekrar merhaba,
Şimdi ben şöyle birşey yaptım:
Kurumlar için bir tablo oluşturdum ardından bölgeler için tablo oluşturdum. Bölge tablosunun içerisine KURUM_ID diye bir ID oluşturdum.
Bölgeler altında bulunan şubeler için de ayrı ayrı ŞUBE tabloları oluşturdum. tab_sube_xxx diye. Bu tabloların da içerisine KURUM_ID leri ekledim.
Relationship konusuna gelince takıldım kaldım
Nasıl yapmalıyım?
Kurum'u seçtikten sonra kimlik_bilgileri' adlı formda otomatik olarak, O kurumun bölgeleri, ve o kurumun bölgelerinin altındaki uygun ŞUBE'lerin gelmesini sağlamaya çalışıyorum.
Yukarıda yazanları yapmaya çalıştım fakat yine başarısız oldum
Teşekkürler.
Sn zihniateş
Bu şekilde bir yapı hatalı.
Siz
Excel olarak,
Kurum Bölge Şube
........ ......... .........
tablosu yapıp gönderin ben veri tabanınıza update edeyim ve istediğiniz ilişkilendirmeyide kuralım...