Skip to main content

AccessTr.neT


Rapor Hazırlama Ve Çıktı Almak

access acemisi
access acemisi
18
3435

Rapor Hazırlama Ve Çıktı Almak

Çözüldü #1
Değerli arkadaşlar
ekteki dosyada, FrmAra formundaki kayıtlı konulardan, rapor hazırlamak ve yazıcıdan çıktı almak istiyorum.Örnek Ramazan ayına girerken konusunun verilerini hazırladım.Ramazan ayına girerken raporda hazırlamak ve A4 kağıdına çıktı alacak şekilde planlamak istiyorum.
Formdaki tüm alanlar değil resimde görüldüğü gibi, sadece no,kategori,başlık,metin alanların raporu hazırlanacak
Saygılarımla
[Resim: do.php?img=8856]
.rar rapor.rar (Dosya Boyutu: 27,48 KB | İndirme Sayısı: 2)
Son Düzenleme: 20/02/2019, 00:57, Düzenleyen: access acemisi.
Cevapla
#2
doğrudan raporu ekrana getiriyor gelen ekrandan yazıcıya gönderebilirsiniz yada isterseniz bilgisayara kaydedersiniz
.rar rapor_hy.rar (Dosya Boyutu: 35,98 KB | İndirme Sayısı: 11)
Cevapla
#3
(20/02/2019, 15:13)haliliyas yazdı: isterseniz bilgisayara kaydedersiniz
Sn haliliyas bilgisayara nasıl kaydedeceğiz?
Cevapla
#4
raporu açtığınızda farenin sağ tuşuna basıp yazdır dersiniz çıkan ekranda yazıcı olarak "Microsoft print to pdf" seçerseniz bilgisayara kaydeder
yada  doğrudan bilgisayara kaydetmesi için butonun kodunu değiştirebilirsniz
arama formundaki rapor butonunun kod satırında yer alan aşağıdaki kodu
Private Sub BtnRapor_Click()
Dim SQLAra, XKriter, Xvarsay As String
If IsNull(Me.AKAramaGecmisi) Then GoTo 10
If Me.OnayAnahtar = True Then Xvarsay = "[anahtar_kelime]" Else Xvarsay = "[anahtar_kelime] & ' ' & [metin]"
If IsNull(Me.AKKriter) Then Me.AKKriter.Value = "or"
XKriter = Replace(Trim(Me.AKAramaGecmisi), " ", "*' " & Me.AKKriter & " (" & Xvarsay & ") Like '*")
SQLAra = " SELECT vaaz.* FROM vaaz " & _
         " WHERE (((" & Xvarsay & ")" & _
         " Like '*" & XKriter & "*' )) ORDER BY sirano;"
DoCmd.OpenReport "RprVaazPlan", acViewPreview, , , , SQLAra
Exit Sub
10 MsgBox (" Lütfen konu seçiniz")
AKAramaGecmisi.SetFocus
End Sub
aşağıdaki kodla değiştiri
Private Sub BtnRapor_Click()
Dim SQLAra, XKriter, Xvarsay As String

If IsNull(Me.AKAramaGecmisi) Then GoTo 10

If Me.OnayAnahtar = True Then Xvarsay = "[anahtar_kelime]" Else Xvarsay = "[anahtar_kelime] & ' ' & [metin]"
If IsNull(Me.AKKriter) Then Me.AKKriter.Value = "or"

XKriter = Replace(Trim(Me.AKAramaGecmisi), " ", "*' " & Me.AKKriter & " (" & Xvarsay & ") Like '*")

SQLAra = " SELECT vaaz.* FROM vaaz " & _
        " WHERE (((" & Xvarsay & ")" & _
        " Like '*" & XKriter & "*' )) ORDER BY sirano;"
DoCmd.OpenReport "RprVaazPlan", acViewNormal, , , , SQLAra
Exit Sub
10 MsgBox (" Lütfen konu seçiniz")
AKAramaGecmisi.SetFocus
End Sub
Cevapla
#5
Sn haliliyas
vaazplan alanına (ihtiyaç üzerine) tema adında bir alan ekledim.
Bu alanın RprVaazPlan rapor tasarımında yer almasını istiyorum.Ekte görüldüğü şekilde tasarımın yapılması ve bir üstte (4) de yer alan kodlarla birlikte yeniden düzenlenmesi.
Kısaca otema alanını nasıl eklediğinizide yazarsanız öğrenmiş oluruz  saygılarımla


[Resim: do.php?img=8876]
.rar rapor için ek alan.rar (Dosya Boyutu: 31,11 KB | İndirme Sayısı: 3)
Son Düzenleme: 21/02/2019, 12:17, Düzenleyen: access acemisi.
Cevapla
#6
(21/02/2019, 12:06)access acemisi yazdı: Kısaca otema alanını nasıl eklediğinizide yazarsanız öğrenmiş oluruz  saygılarımla
tema ve konu alanları değerlerini "frmara" formundaki "kayıtlı konular" açılır kutusundan alıyorlar,
bu nedenle önce "frmara"daki açılır kutuya bir alan daha ekledim (tasarım modunda satır kaynağını incelerseniz orada görülüyor)
rapordaki tema ve konu başlıklarının denetim kaynağı

konu  ="   Konu : " & [Formlar]![FrmAra]![AKAramaGecmisi].[Column](1) ' açılır kutudaki 2. sütunda olduğu için [Column](1)  yazılır


tema ="   Tema: " & [Formlar]![FrmAra]![AKAramaGecmisi].[Column](2) ' açılır kutudaki 3. sütunda olduğu için [Column](2)  yazılır


tema ve konu etiketleri rapor başlığı olduğu için rapor üst bilgisine taşıdım
.rar rapor için ek alan_hy2.rar (Dosya Boyutu: 31,47 KB | İndirme Sayısı: 10)
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task