AccessTr.neT

Tam Versiyon: Raporda Kayıt Sayısı Belirleme Nasıl Yapılır?
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6
Mehmet Hocam;
Yorumunuzda şu ifadeyi kullanmışsınız
"Sizin istediğiniz ise her sayfada 20 kayıt olması, diğerlerinin diğer sayfalarda aynı şekilde 20-20 devam etmesi. Bunun için raporun tasarımında oynamak yeterli olmalı. Neden bunu kodla yapmak istiyorsunuz anlamadım."

Aslında bunu denedim,yukarı çektim-sağ çektim-sola derken bir türlü beceremedim..Şöyle bir sıkıntı oldu her defasında

Diyelim ki 30 tane tüm kitap isimleri var.
Öğrenci 10 tane okumuş.

Raporda gösterince haliyle tüm kitap ismi kısmı aşağıya doğru listelenince etrafındaki çerçeve de aşağı doğru uzadı.
Okunan kitap listesinde 10 kayıt olduğundan 10 kayıtın hemen sonrasında kaldı çerçeve..

Haliyle görsel açıdan şöyle bir durum oluştu resim 1 gibi..

Benim istediğim ise resim 2 deki gibi..okunan kitap sayısı tüm kitap sayısından çok az olsa bile etraftaki çerçeveler eşit uzunlukta olsun..Her sayfada bu görüntüyü istiyorum ama beceremedimImg-cray

RESİM1

[Resim: do.php?img=4844]

RESİM2

[Resim: do.php?img=4845]
iyi de bu verileri içeren bir örnek neden atmıyorsunuz buraya. Biz sahte veri oluşturmaya erindiğimiz için bakmıyoruz sorunuza. Bu örneği gönderin yoksa yardım edemem.
Bir de bu soldaki pencerede her zaman aynı liste oluyor ama sağ taraftaki pencerede öğrencinin bu kitapların içinden okudukları mı yer alıyor? Eğer öyleyse neden listenin önüne bir onay kutucuğu koyarak okuduğu kitaplara çentik atmıyorsunuz? Daha güzel olmaz mı?
Mehmet Hocam Çok Özür Dilerim Ama;
1.mesajımda bulunan ekteki örneği güncellediğimi ifade etmiştim 12.mesajımda..Sanırım gözden kaçtı..

Öneri ve yardımlarınızı bekliyor saygılar sunuyorum...

Her sayfada şu görsellik korunsun istiyorum..Okunan kitap sayısı az olsa bile etraftaki çerçeveler tüm kitap listesininki ile eşit olsun..

Örnek resim;
[Resim: do.php?img=4846]
Soldaki listede şuan için farazi olarak bilgi girildi ve yaklaşık 30-40 kitap ismi var..Burada asıl program oluştuğu zaman piyasada ne kadar kitap  var ise hepsini (listelerini edinebildiğim kadarıyla) buraya gireceğim..Okunan kitap listesinde ise öğrencinin okudukları olacak..

Neden ayrı ayrı gösterdim?
1-Birincisi ayrı gözükmesi görsel açıdan bana daha hoş geliyor..Tek listede okunanların tiklenmesi listeyi kontrol ederken karışıkmış gibi gözükmesi benim hoşuma gitmez,sanırım düzen konusunda bir rahatsızlığım varImg-grin)
2-Okunan Kitap Listesini projenin ilerleyen safhalarında liste görüntüsü şeklinde kullanacağımdan buradada kullandım..

Saygılar sunuyor cevabınızı-önerinizi 4 gözle bekliyorum sayın hocam..
Sol taraftaki liste bence çok mantıklı değil. Bu durumda ayrı bir liste olması daha doğru olmaz mı? Tüm kitap listesi 120 kitaptan oluşursa ne olacak? Her öğrencide gereksiz yere tüm kitaplar listesi neden koyulsun ki? Koyarsın en öne bir liste, tüm kitaplar diye. Sonra da öğrenci bazında tüm öğrencilerin tek tek okudukları kitapların listesini alırsınız. Normal olan odur. Sizin yapmaya çalıştığınız şey "küçük düşünmek" diye tanımlanır. Her zaman büyük düşüneceksiniz. Bu çalışmayı daha sonraki bir zamanda 500 kitaplı bir listeyle yapınca ne olacak? Bu nedenle önerim, tüm kitap listesinin bun listeden bağımsız olması, öğrenci bazında da tek listeyle kaç sayfa sürerse sürsün, bu işin halledilmesi.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6