26/04/2020, 00:34
26/04/2020, 00:38
(26/04/2020, 00:34)accessman yazdı: [ -> ]Asal olması şart mıİstenilen işlem sonucunun basamak değerinden ve işlem sayısından bağımsız olması. Asallık algoritması zaten elimizde mevcut.
26/04/2020, 00:39
GIMPS kullanabilir miyiz
26/04/2020, 00:44
(26/04/2020, 00:39)accessman yazdı: [ -> ]GIMPS kullanabilir miyizGIMPS'ten bilgimiz ve haberimiz var, isteseydik bizde tercih ederdik. İstiyoruz ki kendi alt yapımız olsun.
26/04/2020, 01:25
Bilgisayarlar 2 tabanına göre çalıştıklarından, 10 tabanına göre tamsayıları hassas olarak ifade edemezler. Anlamlı basamakların ihmal edilmesinden dolayı da yuvarlama hataları oluşur.
Eldeki uygulamaya bağlı olarak, farklı alanlarda için farklı çözümler olacaktır. Aşağıda bahsedilen birinci ve üçüncü çözümler, gerçek sayılar üzerinde hesaplamalar yapmaktadır. İlk durumda, tamsayı aritmetiği kullanılır ve üçüncü durumda ise rasyonel veya cebirsel sayı kullanılır. Birinci yöntem hız ve kesinlik hedeflerinin aynı anda yerine getirilmesi gereken algoritmaların yer aldığı uygulamalarda ağırlıklı olarak kullanılır. Üçüncü çözüm, tam aritmetik ve hesaplama geometrisi uygulamalarında kullanılır. Sonuç olarak, yanlış bir karar vermek, programın hatalı bir sonuç üretmesini veya kilitlenmesini sağlayabilir. İkinci yöntem ise epsilon geometrisi, bilgisayar grafiklerinde benimsenen yöntemdir.
Tam sayı aritmetiği ile çözüm, önemli bir uygulama için yeterlidir. Kayan noktalı aritmetikten kaçınılması, verimliliğe fayda sağlar. Parçaları tarar veya tarama dönüştürme işlemi ile çoğu zaman, bir adımın performansını iyileştiren diğer birçok işleme algoritmasının alt düzeyinde gerçekleştirilir ve böylece diğerlerinin performansını etkiler.
Epsilon geometrisi, programlama deyiminin iki ve daha üst boyutlarına genel bir yaklaşımdır. Geometrik uygulamalar dışında yaygın olarak kullanılmaktadır.
Programcılar hızlı bir şekilde kod yazmamaları gerektiği gözlemlenmiştir.
Bir makinedeki kayan nokta değişkenleri tarafından yakalanan sayılabilir kümenin, reel sayıların yeterli bir gösterimi olduğu varsayımı kusurluysa, ilk önce gerçek sayıların kullanılmasının gerekli olup olmadığı merak edilebilir. Cebirsel sayılar (bir cebirsel denklemin çözümü olarak ortaya çıkarsa), bir sorunun girişi parçası olarak görünüyorsa, o zaman seçeneklerimiz kayan noktalı bir yaklaşım kullanmak ya da cebirsel sayılarda manipülasyonlar kullanmaktır. Ancak daha başka birçok durumda, girdi rasyonel sayılarla temsil edilebilir.
Çoğu zaman, bir algoritmanın çıktısında da birkaç basamak hassaslığa ihtiyaç duyulmaktadır. Öte yandan ara hesaplamalar, ilkel veri türleri kullanılarak güvenilir bir şekilde uygulanamaz. Dikkate alınacak problem doğrusal kümelerden (bu metnin odak noktası) oluşuyorsa, rasyonel bir sayı türü uygulamak hassasiyet doğruluğunu garanti eder. Başlangıçta, Simple_rational sınıfına uygulanmıştır.
Eldeki uygulamaya bağlı olarak, farklı alanlarda için farklı çözümler olacaktır. Aşağıda bahsedilen birinci ve üçüncü çözümler, gerçek sayılar üzerinde hesaplamalar yapmaktadır. İlk durumda, tamsayı aritmetiği kullanılır ve üçüncü durumda ise rasyonel veya cebirsel sayı kullanılır. Birinci yöntem hız ve kesinlik hedeflerinin aynı anda yerine getirilmesi gereken algoritmaların yer aldığı uygulamalarda ağırlıklı olarak kullanılır. Üçüncü çözüm, tam aritmetik ve hesaplama geometrisi uygulamalarında kullanılır. Sonuç olarak, yanlış bir karar vermek, programın hatalı bir sonuç üretmesini veya kilitlenmesini sağlayabilir. İkinci yöntem ise epsilon geometrisi, bilgisayar grafiklerinde benimsenen yöntemdir.
Tam sayı aritmetiği ile çözüm, önemli bir uygulama için yeterlidir. Kayan noktalı aritmetikten kaçınılması, verimliliğe fayda sağlar. Parçaları tarar veya tarama dönüştürme işlemi ile çoğu zaman, bir adımın performansını iyileştiren diğer birçok işleme algoritmasının alt düzeyinde gerçekleştirilir ve böylece diğerlerinin performansını etkiler.
Epsilon geometrisi, programlama deyiminin iki ve daha üst boyutlarına genel bir yaklaşımdır. Geometrik uygulamalar dışında yaygın olarak kullanılmaktadır.
Programcılar hızlı bir şekilde kod yazmamaları gerektiği gözlemlenmiştir.
Bir makinedeki kayan nokta değişkenleri tarafından yakalanan sayılabilir kümenin, reel sayıların yeterli bir gösterimi olduğu varsayımı kusurluysa, ilk önce gerçek sayıların kullanılmasının gerekli olup olmadığı merak edilebilir. Cebirsel sayılar (bir cebirsel denklemin çözümü olarak ortaya çıkarsa), bir sorunun girişi parçası olarak görünüyorsa, o zaman seçeneklerimiz kayan noktalı bir yaklaşım kullanmak ya da cebirsel sayılarda manipülasyonlar kullanmaktır. Ancak daha başka birçok durumda, girdi rasyonel sayılarla temsil edilebilir.
Çoğu zaman, bir algoritmanın çıktısında da birkaç basamak hassaslığa ihtiyaç duyulmaktadır. Öte yandan ara hesaplamalar, ilkel veri türleri kullanılarak güvenilir bir şekilde uygulanamaz. Dikkate alınacak problem doğrusal kümelerden (bu metnin odak noktası) oluşuyorsa, rasyonel bir sayı türü uygulamak hassasiyet doğruluğunu garanti eder. Başlangıçta, Simple_rational sınıfına uygulanmıştır.
26/04/2020, 01:31
Fakat böyle bir uygulama yetersiz kalacaktır. Çok nesil geometrik nesneler seviyelerinden sonra, sabit büyüklükte sayı türünde bulunan hassasiyet (bu durumda 32 bit), kullanılan rasyonel sayıların normalleştirilmesinden sonra bile yetersiz kalır. Bu sorunun cevabı, rastgele kesinliğe sahip iki tamsayıyı depolayan yeni bir Rational sınıfı tanımlamaktan geçiyor.
Rasyonel sayılar kullanmak, yürütme süresinde dramatik bir artışa neden olabilir. Değişken nokta filtrelerinin kullanılması, hem doğru hem de verimli sistemler geliştirmeyi mümkün kılar.
Rasyonel sayılar kullanmak, yürütme süresinde dramatik bir artışa neden olabilir. Değişken nokta filtrelerinin kullanılması, hem doğru hem de verimli sistemler geliştirmeyi mümkün kılar.