Skip to main content

AccessTr.neT


Visaul Basic Değişken Tanımlama

Visaul Basic Değişken Tanımlama

Çözüldü #1
https://abs.cu.edu.tr/Dokumanlar/2023/MD...i_2023.pdf
merhabalar bu linkte en aşağıda sorular var değişken ekran hefıza yansıma sorularını anlıyamadım nasıl yapıcağımıda bilmiyorum bana anlatabilicek biri var mı? soruları yükledim ve cevaplarınıda teşekkürler
Cevapla
#2
1 nolu dosyanızdan yola çıkarak açıklayalım mantığını anladığınız anda diğerlerini rahatlıkla çözeceksiniz.

Kodu analiz edelim:
Kod:
FileOpen(2, "Degerler.txt", OpenMode.Input)    'Degerler.txt dosyası okuma modunda açılır
FileOpen(3, "Ekran.txt", OpenMode.Output)    'Ekran.ttxt dosyası yazma modunda açılır.

Kod:
Dim AA(0 To 2, 0 To 2), BB(0 To 2)
Burada AA adlı 3*3 boyutunda bir dizi ve BB adında 3 elemanlı bir dizi tanımlanmış olup kodun devamında

Kod:
For i = 0 To 2
    Input(2, BB(i))
    Input(2, Deger)
    For j = 0 To 2
        Input(2, AA(i, j))
    Next j
Next i

kısmıyla i ve j değişkenleri ile Degerler.txt dosyasından okunan değerler BB ve AA dizilerine atanır. Buna göre döngü sonucunda BB ve AA dizileri

i = 0:
BB(0) = -2
Deger = 8
AA(0, 0) = 6
AA(0, 1) = 5
AA(0, 2) = 2

i = 1:
BB(1) = 0
Deger = -9
AA(1, 0) = 12
AA(1, 1) = 6
AA(1, 2) = 0

i = 2:
BB(2) = -2
Deger = 1
AA(2, 0) = 11
AA(2, 1) = -6
AA(2, 2) = 1

değerlerini alacaktır.

Kod:
For k = 0 To 2 Step 1
    TopBB = TopBB + BB(k)
    TopAA1 = TopAA1 + AA(k, 1)
Next k

kısmı ile de

TopBB = BB(0) + BB(1) + BB(2) = -2 + 0 - 2 = -4
TopAA1 = AA(0, 1) + AA(1, 1) + AA(2, 1) = 5 + 6 - 6 = 5 değerleri toplanarak sonuçlandırılır.

Kod:
PrintLine(3, TopBB)
PrintLine(3, TopAA1)
PrintLine(3, "İşlem bitti!")

kısmı ile de TopBB ve TopAA değerleri ile işlemin bittiği mesajı ekrana yazdırılır.

Bu açıklamalar neticesinde soru geneline baktığımızda
Değişkenlerin hafızadaki değerleri
BB = [-2, 0, -2]
AA = [[6, 5, 2], [12, 6, 0], [11, -6, 1]]
TopBB = -4
TopAA1 = 5
Ekranda aldığı değerleri ise
-4
5
İşlem bitti!
olacaktır. Konu son derece basit olduğundan takıldığınız nokta diziler ve boyutları ve döngü kuralları konusunda zayıf olduğunuz anlaşılıyor. Bu konuların üzerinden geçerek kodları IDE üzerinden girip debug ede ede sonuçların ne olacağını tahmin etmeye çalışarak egzersiz yaparsanız çok rahatlıkla çözeceksiniz.
Cevapla
#3
Paylaştığınız linkeki ders notlarınızı da inceledim. Notları mantığı kavramaya özenerek çalışsanız bu soruları çözersiniz biraz gayret gösterin.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task