Skip to main content

AccessTr.neT


Visual Basic Menü Elemanları

zihniates
zihniates
5
7539

Visual Basic Menü Elemanları

#1

File

New Project Yeni bir VB projesi başlarmak için kullanılır. Eğer önceden yüklü başka bir proje varsa ve üzerinde bir değişiklik yapılmışsa , son halinin saklanıp saklanmıyacağı sorulur.
Open Project Daha önceden diske saklamış olduğumuz bir VB projesini yüklemek için kullanırız.
Add Project VB 6.0 ile 5.0 sürümünde olduğu gibi uygulamalarımıza birden fazla proje ekleyebiliriz. Proje penseresi birden fazla proje içerdiğinde Proje Group olarak değişir.
Remove Project Aktif uygulamanız içindeki bir projeyi uygulama içinden çıkarmak için kullanılır.
Save Project Aktif uygulamanız içindeki projeleri ve projeler ile ilişkili tüm dosyaları saklamak için kullanılır.
Save Project As Daha önce diske saklanmış olan , son hali disktekinden farklı olan tüm bileşenleri yeni bir isimle saklamayı sağlar.
Save <Dosya ismi> Aktif proje penceresinde seçilmiş olan bir nesneyi diske saklamak için kullanılır.
Save <Dosya ismi> As Daha önceden diske saklanmış bir dosya yeni bir isimle yeniden saklanabilir.
Print Aktif fromu , forma bağlı kodları , üzerinde çalıştığınız modülü ya da uygulamanızdaki tüm formları yazıcıya aktarma imkanı sağlar.
Print Setup Uygulamanızı yazıcıya aktarırken , kullanacağınız yazıcı tipini bilgisayara tanıtma , yazıcıdaki kağıt ve baskı ayarlarını belirtme imkanı sağlar.
Make <Proje_ismi>.EXE Geliştirmiş olduğunuz projenizi Windows ortamında , VB ortamına ihtiyaç duymadan çalıştırabilir hale getirebilirsiniz.Bu menü seçeneği aynı zamanda ActiveX kontrol projelerini .OCX ve ActiveX kod bileşeni uygulamalarını .DLL uzantılı dosyalara dönüştürmek içinde kullanılır.
Make Project Group Şayet uygulamanız bir den fazla proje içeriyorsa görüntülenir.
Exit Visual Basic ortamından çıkmak için kullanılır.

Edit

Undo Son yapılan değişikliği geri alır.
Redo Son yapılan işlemi tekrarlar.
Cut Seçili metnin kesilmesini sağlar.
Copy Seçili metnin kopyalanmasını sağlar.
Paste En son kopyalanan veya kesilen metnin yapıştırılmasını sağlar.
Paste Link Başka bir Windows uygulaması içinden Clipboard`a kopyalanmıi olan verileri , aktif VB uygulaması içine aktarmak için kullanılır. İki uygulama arasında kurulan bir link olduğu için , orjinal nesnenin üzerinde yapılan her değişiklik VB`deki kopyasınada aynen yansımaktadır. Bu menü seçeneği sadece DDE ( Dynamic Data Exchange-Dinamik Veri Değişimi ) özelliğine sahip Windows uygulamaları için kullanılabilir.
Delete Table From Database Veri tabanından bir tabloyu siler.
Select All O esnada aktif kod penceresindeki bütün kodu veya form üzerindeki bütün kontrolleri seçmek için kullanılır.
Select All Columns Diyagramdaki veri kaynağı penceresinde bulunan bütün sütunları seçmek için kullanılır.
Table / Set Primary Key Seçilen bir sütun için birincil anahtar tanımlar. Birincil anahtar içeren sütunların null karakteri içermesine müsade edilmez.
Table / Insert Column Tabloya yeni bir alan eklemek için kullanılır.
Table / Delete Column Tablodan bir sütun silmek için kullanılır.
Find Bir VB kodu içerisinde bir metni aramak için kullanılır.
Find Next Arama işlemini , bir önceki aramada belirtilen ifade için ışıklı kalemin kadığı yerden itibaren yeniden başlatır. Eşdeğeri F3 tuşudur
Replace Bir metin içinde bir sözcüğü aratıp , bulunduğu takdirde başka bir sözcükle değiştirebilme imkanı sağlar.
Indent Kursörün bulunduğu satırı tab tuşunun belirttiği ölçüde sağa kaydırır. Eşdeğeri Tab tuşudur.
Outdent Indent menü seçeneğinin gerçekleştirdiği işin tam tersini yapar. Eşdeğeri SHIFT+Tab
Insert File Aktif kodun içine kursörün bulunduğu noktadan itibaren başka bir dosyada bulunan kodu eklemek isterseniz bu menü seçeneğini kullanmalısınız.
List Properties/Methods Kod penceresine yazılan her uygun ifadenin ardından bu ifadeden sonra yazılabilecek mümkün diğer ifadeleri içeren bir ardım kutucuğu görüntüler. Bu işlemin kod yazılımı sırasında kendiliğinden gercekleştirilmesi için Tools/Options menü seçeneğiyle açılan Options diyalog penceresinde Auto List Members seçeneğinin işaretlenmiş olması gerekir.
List Constants Kod penceresinde , yazılan ifadenin alabileceği sabit değerleri içeren yardımcı bir pencere görüntüler.
Quick Info Kod penceresinde seçilen fonksiyonların , metodların , prosedürlerin ve değişkenlerin yazılımını gösteren yardımcı bir pencere görüntüler.
Parameter Info Kod penceresinde yazılan fonksiyon veya ifadelerin içerdikleri parametreleri gösteren yardımcı bir pencere görüntüler.
Complete Word VB yamakta olduğunuz ifadeden kelimeyi bulmay çalışır. Eğer birden fazla alternatif söz konusu ise , bir tanesini seçmeniz için muhtemel , ilk ifadenin seçili olduğu bütün ifadeleri içeren küçük bir pencere açar.
Bookmarks Program kodunun çok sık kullanıldığı satırlarına kolay bir şekilde ulaşmak için kullanılır.
Toggle Bookmark Ulaşılmak istenen satır ( kursörün üzerinde olduğu ) bu tür bir amaç için işaretlenir veya işareti iptal edilir.
Next Bookmark Bir sonraki yer tutamağı ile işeretlenmiş kod satırına ulaşır.
Previous Bookmark Bir önceki yer tutamağı ile işeretlenmiş kod satırına ulaşır.
Clear All Bookmarks Aktif kod penceresindeki bütün yer tutamaklarını iptal eder.

View

Code Seçilmiş olan form ya da modülün Code penceresini görüntülemek için kullanılır.
Object Aktif kod ile ilişkili olan nesneyi ( form gibi ) görüntülemek için kullanılır. Eşdeğeri SHIFT+F7
Definition Kursörün üzerinde bulunduğu , aktif bir prosedüre ait kod penceresini görüntülemek için kullanılır.
Last Position Kod penceresinde en son bulunduğunuz noktaya yeniden dönmek için kullanılır.
Object Browser Nesne gözatıcısı penceresi ekrana gelir.
Immediate Window Hata ayıklama penceresi ekrana gelecektir.
Locals Window O esnada aktif prosedürdeki bütün değişkenleri ve değerlerini gösterir.
Watch Window Break modda , daha önceden gözlem amacı ile tanımlanmış değişken yada ifadenin o andaki değerini görüntülemek için kullanılır.
Call Stack Projeleriniz içinde , o esnada aktif olan prosedür çağrılarının listesini gönderir.
Project Explorer Project başlıklı pencereyi ekrana getirir. Bu pencerede , o esnada aktif olan projeyi oluşturan dosyaların bir listesini görmek mümkün olmaktadır.
Properties Window Properties ( Özellikler ) başlıklı pencereyi ekrana getirir. Bu pencerede o esnada aktif olan nesne için geçerli olan özelliklerin bir listesini ve bu özelliklere o esnada stanmış olan değerleri incelemek mümkündür.
Form Layout Window Layout penceresinde formların ekrandaki pozisyonları mouse yardımı ile ayarlanabilir.
Property Pages Tasarım ortamında kullanıcı tarafından oluşturulmuş bir kontrolün özelliklerinde değişiklik yapmak amacıyla özellik sayfalarını listeler. Eşdeğeri SHIFT+F4 tuşlarıdır.
Table Dyagram penceresindeki pencereleri görünür kılmak vaya bu durumu iptal etmek için kullanılır. Query(sorgu) , View(Görüş) ve Veritabanı tasarım pencerelerinde kullanılır.
Zoom Diyagram penceresini belirtilen oranlarda görüntülemek için kullanılır.
Show Panes Query(Sorgu) ve View(Görüş) tasarım görüş pencerelerindeki kısımları görüntülemek veya bu kısımların görünmesini iptal etmek için kullanılır.
Tool Box Araç kutusunu görünür hale getirir.
Color Palette Seçilmiş VB nesnelerinin renklerini değiştirmek üzere , renk paletini ekrana getirir.
Data View Window Data view penceresini görüntüler.
Toolbar VB`in kullandığı araç çubuğu gruplarından biri akranda görüntülenebilir veya ekrandan silinebilir. Customize seçeneğiyle kendi araç çubuğumuzu yapabiliriz.

Project

Add Form Aktif formun içine yeni veya mevcut bir form katmak için kullanılır.
Add MDI Form Multiple Document Interface ( Çok sayıda döküman içeren arayüz ) oluşturulabilir veya mevcut bir MDI formu uygulamaya ekleyebiliriz.
Add Module Aktif formun içine yeni veya mevcut bir modül katmak için kullanılır.
Add Class Module Sınıf Modüllü (Class Module) denilen özel tipte bir modül oluşturmak veya mevcut bir sınıf modülü eklemekiçin kullanılır.
Add User Control Sadece kendi projenizde kullanabileceğiniz ActiveX kontrolleri oluşturmak için kullanılır.
Add Property Page Yaptığınız ActiveX kontrolleri için özellik sayfası ( Property Page ) oluşturmak için kullanılır.
Add User Document Projeye yeni bir ActiveX dökümanı eklemek için kullanılır. ActiveX dökümanları Internet Explorer programı ile beraber çalışırlar.
Add DHTML Page Dinamik Html uygulamalarımıza yeni dinamik Html sayfaları eklemek için kullanılır.
Add Data Report Veritabanı uygulamalarına Data Report eklemek için kullanılır. Data Report , raporların hazırlandığı ve gösterildiği tasarım ekranlarıdır.
Add WebClass IIS (Internet Information Server) uygulamalarına WebClass nesnesi eklemek için kullanılır. WebClass nesnesi tarayıcının HTTP isteklerine karşılık üretilen ve yine tarayıcıya gönderilen web elemanlarını içerir. WebClass nesnesi web server üzerinde bulunur ve tarayıcıya gönderilecek Html formatındaki sayfaların hazırlanması için Visual Basic kodlarını kullanır.
Add Microsoft UserConneciton Uygulamaya UserConneciton nesnesi eklemek için kullanılır. DataEnvironment nesnesine benzer fakat UserConneciton nesneleri RDO ( Remote Database Object ) için kullanılır.
More ActiveX Designers Projenize ekleyebileceğiniz ActiveX tasarımlarını , içlerinden birisini seçmeniz için listeler. Bu menü komutunu kullanabilmeniz için ProjectComponents ile açılan Components penceresinde Designers butonu ile listelenen tasarımları seçerek belirtmelisiniz. İlk değer olarak DataEnvironment nesnesi seçili olarak gelir.
Add File Aktif olan projenize daha önceden hazırlanmış genel maksatlı modüller , formlar , sınıf modülleri ve kaynak dosyalar gibi bileşenleri eklemek için kullanılır.
Remove <Dosya ismi> Aktif projenizin içindeki bir dosyayı bu proje içinden çıkarma imkanı sağlar.
References Projeniz içerisine başka uygulama programları yada nesne kütüphanelerinden nesneler katma imkanı sağlar.
Components VB`te kullanabileceğiniz kontrol nesnelerin sayı ve çeşidini arttırmak ve DLL uzantılı tasarımları projeye eklemek için kullanılır.
Project Properties Visual Basic projesi ile ilgili düzenlemeler yapmak için kullanılır.

Format

Align
Form üzerinde seçilmiş nesnelerin konumunu aşağıda verilen değerlere göre değiştirir.
Lefts : Seçilmiş nesnelerden en sonuncusu referans alınarak diğerlerinin sol köşe noktası (formun sol tarafına olan uzaklığı) en son seçilmiş nesne ile aynı yapılır.
Centers : Seçilen nesnelerin orta noktasının formun soltarafına olan uzaklığını, en son seçili nesneninkiyle aynı yapar.
Rights : Seçilmiş nesnelerden en sonuncusu referans alınarak diğerlerinin sağ köşe noktası (formun sağ tarafına olan uzaklığı) en son seçilmiş nesne ile aynı yapılır.
Tops : Seçilmiş nesnelerden en sonuncusunun düşey noktası referans alınarak diğerlerinin formun alanının üs tarafına olan uzaklığı en son seçilmiş nesne ile aynı yapılır.
Middles : Seçilmiş nesnelerden en sonuncusunun düşey noktası referans alınarak diğerlerinin merkez noktasının form alanının üs tarafına olan uzaklığı en son seçilmiş nesnenin merkezininki ile aynı yapılır.
Bottoms : Seçilmiş nesnelerden en sonuncusunun düşey noktası referans alınarak diğerlerinin formun alanının alt tarafına olan uzaklığı en son seçilmiş nesne ile aynı yapılır.
to Grid : Seçilen nesnelerin sol üst köşesi en yakın gridin sol üst noktası ile çakışacak şekilde ayarlanır.
Make Same Size Bu seçenek , seçilen nesnelerin boyutlarında ayarlama yapar. 3 alt menüden oluşur.
Width : Seçilmiş nesnelerin genişlikleri , son seçilen nesnenin genişliğiyle aynı yapılır.
Height : Seçilmiş nesnelerin yükseklikleri , son seçilen nesnenin yüksekliğiyle aynı yapılır.
Both : Seçilmiş nesnelerin boyutları , son seçilen nesnenin boyutları ile aynı yapılır.

Size to Grid Seçilen nesnelerin köşe ve kenar çizgilerini , form üzerindeki noktalarla çakışır hale getirir. Bu nesnelerin otomatik olarak grid noktalarına yerleşmesi için , Tools/Options menüsünde , General seçeneğinde ki Align Controls to Grid seçeneği işaretlenmiş olmalıdır.
Horizontal Spacing Seçilen nesnelerin kendi aralarındaki yatay boşluklar aşağıdaki alt menülere göre ayarlanır.
Make Equal : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki yatay boşluklar eşit hale getirilir. Bu işlem sırasında en soldaki nesnenin pozisyonu değişmez.
Increase : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki yatay boşluklar bir grid hücresinin (form üzerindeki noktalarla oluşturulabilecek en küçük dikdörtgen)eni kadar arttırılır. Bu işlem sırasında en soldaki nesnenin pozisyonu değişmez.
Decrease : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki yatay boşluklar bir grid hücresinin eni kadar azaltılır. Bu işlem sırasında en soldaki nesnenin pozisyonu değişmez.
Remove : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki yatay boşlukları kaldırılır.

Vertical Spacing Seçilen nesnelerin kendi aralarındaki düşey boşluklar aşağıdaki alt menülere göre ayarlanır.
Make Equal : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki düşey boşluklar eşit hale getirilir. Bu işlem sırasında en soldaki nesnenin pozisyonu değişmez.
Increase : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki düşey boşluklar bir grid hücresinin (form üzerindeki noktalarla oluşturulabilecek en küçük dikdörtgen)eni kadar arttırılır. Bu işlem sırasında en soldaki nesnenin pozisyonu değişmez.
Decrease : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki düşey boşluklar bir grid hücresinin eni kadar azaltılır. Bu işlem sırasında en soldaki nesnenin pozisyonu değişmez.
Remove : seçilen nesnelerin kendi aralarındaki düşey boşlukları kaldırılır.
Center in Form Seçilen nesne grubunu form üzerinde ortalar. Horizontaly : seçilmiş nesne grubu içinden en sol ve en sağdaki nesnelere göre grup , form üzerinde yatay olarak ortalanır.
Increase : seçilmiş nesne grubu içinden en üst ve en alttaki nesnelere göre grup , form üzerinde düşey olarak ortalanır.
Order Bring to Front : seçimiş olan nesneyi , formda bulunan diğer nesnelerin önüne getirir.
Send to Back : seçimiş olan nesneyi , diğer nesnelerin arkasına yerleştirir.
Lock Controls Form üzerindeki kontrolleri bulundukları pozisyonda kilitler. Bu komuttan sonra kontroller form üzerinde hareket ettirilemez. Bu durumun iptali için aynı menü seçeneği tekrar seçilir.

Debug

Step Into Tasarım esnasında , Visual Basic kodundaki o esnada kürsörün işeret etmiş olduğu komutu çalıştırır.
Step Over Step Into komutuna benzer. En önemli fark , icra edilen aktif komut , bir prosedür çağırma komutu ise , o prosedür tek bir komut gibi bütünü ile icra edildikten sonra , esas koddaki bir sonraki deyime geçilir.
Step Out O esnada icra edilen fonksiyonun içinde kursörün işaret etmiş olduğu komuttan itibaren bütün komutlar çalıştırılır ve fonksiyonun çağrıldığı esas kodda bir sonraki deyime geçilir.
Run To Cursor Programı yeniden başlatarak kursörün olduğu kısma kadar icra ettirilmesini sağlar.
Add Watch Bir değişken veya ifadenin programın icrası boyunca değerinin izlenmesini sağlar. Bu menü elemanının seçimi ile ekrana bir dialog kutusu çıkar. Expression kısmına izlenecek değişken yerleştirilir. Watch Type (gözlem tipi) kısmı 3 farklı seçenek sunar.
Watch Expression : İfadenin değeri izlenir.
Break When Value Is True : İfade TRUE değerini alınca program icrası geçici bir sure için durdurulacaktır.
Break When Value Changes : İfadenin değeri değiştiği anda break moduna geçilecektir.

Edit Watch Gözlenen değerler üzerinde değişiklik veya düzeltme yapılmak istenirse kullanılır.
Quick Watch Break modunda kursörün üzerinde bulunan özelliğin veya değişkenin değerini görüntüleyen bir dialog pencersi görüntüler.
Toggle Breakpoint Tasarım esnasında kullanılabilen bir komuttur. Kod üzerindeki durma noktalarını bilirtmek için kullanılır.
Clear All Breakpoints Toggle Breakpoint ile belirtilen bütün durma noktalarını iptal eder.
Set Next Statement Program icrası kesildikten sonra kullanılır. Bu seçenekle durma noktasından sonra işletilebilir ilk komut işaretlenir.
Show Next Statement Program icrası kesildikten sonra kullanılabilir. İcra edilecek bir sonraki deyimi gösterir.


Alıntıdır: Kaynak, Kod27

Benim gibi yeni başlayanlar için işe yarayabilir diye düşündüm.
Cevapla
#2
paylaşım için teşekkürler.
™Hiç Birimiz, Hepimiz Kadar Akıllı Olamayız...®

Cevapla
#3
Sn Zihni Ateş faydalı bilgi ve paylaşım için teşekkürler.

Saygılar...
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır....
Her engel, yaşam koşullarınızı daha iyileştirecek bir fırsattır.


Access için her zaman lazım olacak konu başlıkları listesi


Cevapla
#4
(08/01/2011, 13:39)benremix yazdı: Sn Zihni Ateş faydalı bilgi ve paylaşım için teşekkürler.

Saygılar...

GERİ SAYIM;Sen doğduğunda başladı ! Eğer (9) canlı bile olsaydın en fazla (8) kez kaçabilirdin Ölümden ! Bil ki (7) Düvele sultan dahi olsan yerin (6) Mekan olacak sana. En fazla (5) Metre kumaş götürebileceksin ! Kapatacaksın (4) açsanda gözlerini ! Bu (3) günlük fani dünyada Azraile (2) kat olup yalvarsanda nafile EceL geldiğinde (1) gün öleceksin ! İşte, o an herşey (0) dan başlayacak. Çünkü,
ÖLÜM BİR YOK OLUŞ DEĞİL,YENİDEN DOĞUŞTUR !
Cevapla
#5
Paylaşım için teşekkürler.
Cevapla
#6
(08/01/2011, 13:39)benremix yazdı: Sn Zihni Ateş faydalı bilgi ve paylaşım için teşekkürler.

Saygılar...

Hayri16, 12-11-2009 tarihinden beri AccessTr.neT üyesidir.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task