çok sağol teşekkur ederim aynı tablo üzerinde birden fazla aynı işlemi yapabilirmiyim birde nasıl yaptın bunu bana yazarmısın
Verileri otomatik olarak getirme
Adım adım anlatıyorum:
1- Formunu tasarım görünümünde aç.
2- REFERANS NO açılan kutusunu sağ tıklayıp özellikler'i seç.
3- Satır Kaynak Türü ve Satır Kaynağı bölümünü incele. Orda bir sorgu oluşturuldu. REFERANS NO, REFERANS ADI ve MÜŞTERİ olmak üzere üç alan alındı. Böylece açılan kutu 3 bilgiyi getirecek şekilde ayarlandı.
4- Özelliklerdeki Sütun Sayısı 3, buna dikkat et.
5- İlişkilerdeki Sütun Genişlikleri'ne bakacak olursan: 5cm;0cm;0cm olduğunu görürsün. Bu ne demek: İlk sıradaki 5 cm genişliğinde olsun, diğerleri görünmesin.
Aslında açılan kutu 3 tane kaydı barındırıyor içinde. Ancak biz sonraki ikisini görünmez yaptık. Böylece REFERANS NO bölümünde sadece birinci kayıt, yani REFERANS NO alanı görünecek. Peki diğer ikisini niye aldık?
6- O iki kayıt için de REFERANS NO açılan kutusunun Güncelleştirme Sonrasında olayına kod yazıyoruz. Kodda şunu diyeceğiz:
a) Açılan kutunun gizlediğimiz iki kaydından biri olan REFERANS ADI bölümü formdaki REFERANS ADI metin kutusuna eşit. Öyleyse ordakinin aynısını buraya yaz.
b) Açılan kutunun gizlediğimiz iki kaydından biri olan MÜŞTERİ ADI bölümü formdaki MÜŞTERİ ADI metin kutusuna eşit. Öyleyse ordakinin aynısını buraya yaz.
Bunun için de o bahsettiğim Güncelleştirme Sonrası olayına şu kodu yazıyoruz:
Böylece, açıklamada dediğimizi yapıyor ve alanları birbirine eşitliyor. Açılan kutudan seçtiğin kayda göre otomatik olarak değişiyor. Çünkü ne yaptık, REFERANS NO açılır kutusunun güncelleştirme sonrasına bu kodu yazdık. O her güncellendiğinde, yani ordaki seçtiğimiz kayıt her değiştiğinde REFERANS ADI ve MÜŞTERİ ADI bölümleri otomatik olarak değişmiş oluyor...
Dikkat: Kodda Column(1) ve Column(2) bölümüne dikkat et. Aslında ilk alanımız REFERANS NO olmasına rağmen Column(1) REFERANS_ADI alanına eşitleniyor. Niye?
Çünkü Column özelliğinin başlangıcı Column(0) dır. Yani ilk kayıt Column(0) dan başlar. O sorgudaki ikinci kaydı almak için Column(1) kullanılır. Bu bi ayrıntıdır ancak çoğu zaman gözden kaçırılır...
Umarım bu kadar açıklama yeterli gelmiştir...
Bu kadar yazdıktan sonra izninle bişey söylemek istiyorum:
Access Derleri bölümünde bu ve bunun gibi birçok sorunun cevabını bulabilirsin. Bu soruyu sorduğuna göre öğrenmek istiyorsun. Bu sebeple, gel sen lafıma kulak ver, şu Access dersleri bölümüne bi bak...
Kolay gelsin...
1- Formunu tasarım görünümünde aç.
2- REFERANS NO açılan kutusunu sağ tıklayıp özellikler'i seç.
3- Satır Kaynak Türü ve Satır Kaynağı bölümünü incele. Orda bir sorgu oluşturuldu. REFERANS NO, REFERANS ADI ve MÜŞTERİ olmak üzere üç alan alındı. Böylece açılan kutu 3 bilgiyi getirecek şekilde ayarlandı.
4- Özelliklerdeki Sütun Sayısı 3, buna dikkat et.
5- İlişkilerdeki Sütun Genişlikleri'ne bakacak olursan: 5cm;0cm;0cm olduğunu görürsün. Bu ne demek: İlk sıradaki 5 cm genişliğinde olsun, diğerleri görünmesin.
Aslında açılan kutu 3 tane kaydı barındırıyor içinde. Ancak biz sonraki ikisini görünmez yaptık. Böylece REFERANS NO bölümünde sadece birinci kayıt, yani REFERANS NO alanı görünecek. Peki diğer ikisini niye aldık?
6- O iki kayıt için de REFERANS NO açılan kutusunun Güncelleştirme Sonrasında olayına kod yazıyoruz. Kodda şunu diyeceğiz:
a) Açılan kutunun gizlediğimiz iki kaydından biri olan REFERANS ADI bölümü formdaki REFERANS ADI metin kutusuna eşit. Öyleyse ordakinin aynısını buraya yaz.
b) Açılan kutunun gizlediğimiz iki kaydından biri olan MÜŞTERİ ADI bölümü formdaki MÜŞTERİ ADI metin kutusuna eşit. Öyleyse ordakinin aynısını buraya yaz.
Bunun için de o bahsettiğim Güncelleştirme Sonrası olayına şu kodu yazıyoruz:
Kod:
Private Sub REFERANS_NO_AfterUpdate()
Me.REFERANS_ADI.Value = Me.REFERANS_NO.Column(1)
Me.MÜŞTERİ_ADI.Value = Me.REFERANS_NO.Column(2)
End Sub
Dikkat: Kodda Column(1) ve Column(2) bölümüne dikkat et. Aslında ilk alanımız REFERANS NO olmasına rağmen Column(1) REFERANS_ADI alanına eşitleniyor. Niye?
Çünkü Column özelliğinin başlangıcı Column(0) dır. Yani ilk kayıt Column(0) dan başlar. O sorgudaki ikinci kaydı almak için Column(1) kullanılır. Bu bi ayrıntıdır ancak çoğu zaman gözden kaçırılır...
Umarım bu kadar açıklama yeterli gelmiştir...
Bu kadar yazdıktan sonra izninle bişey söylemek istiyorum:
Access Derleri bölümünde bu ve bunun gibi birçok sorunun cevabını bulabilirsin. Bu soruyu sorduğuna göre öğrenmek istiyorsun. Bu sebeple, gel sen lafıma kulak ver, şu Access dersleri bölümüne bi bak...
Kolay gelsin...
arkadaşlar yardımlarınız için çok teşekkurler daha deniyemedim ama en kısa sürede deniyeceğim
SAYGILARIMLA TEŞEKKÜR EDERİM
(11/03/2009, 18:13)tdsharun yazdı: Adım adım anlatıyorum:
1- Formunu tasarım görünümünde aç.
2- REFERANS NO açılan kutusunu sağ tıklayıp özellikler'i seç.
3- Satır Kaynak Türü ve Satır Kaynağı bölümünü incele. Orda bir sorgu oluşturuldu. REFERANS NO, REFERANS ADI ve MÜŞTERİ olmak üzere üç alan alındı. Böylece açılan kutu 3 bilgiyi getirecek şekilde ayarlandı.
4- Özelliklerdeki Sütun Sayısı 3, buna dikkat et.
5- İlişkilerdeki Sütun Genişlikleri'ne bakacak olursan: 5cm;0cm;0cm olduğunu görürsün. Bu ne demek: İlk sıradaki 5 cm genişliğinde olsun, diğerleri görünmesin.
Aslında açılan kutu 3 tane kaydı barındırıyor içinde. Ancak biz sonraki ikisini görünmez yaptık. Böylece REFERANS NO bölümünde sadece birinci kayıt, yani REFERANS NO alanı görünecek. Peki diğer ikisini niye aldık?
6- O iki kayıt için de REFERANS NO açılan kutusunun Güncelleştirme Sonrasında olayına kod yazıyoruz. Kodda şunu diyeceğiz:
a) Açılan kutunun gizlediğimiz iki kaydından biri olan REFERANS ADI bölümü formdaki REFERANS ADI metin kutusuna eşit. Öyleyse ordakinin aynısını buraya yaz.
b) Açılan kutunun gizlediğimiz iki kaydından biri olan MÜŞTERİ ADI bölümü formdaki MÜŞTERİ ADI metin kutusuna eşit. Öyleyse ordakinin aynısını buraya yaz.
Bunun için de o bahsettiğim Güncelleştirme Sonrası olayına şu kodu yazıyoruz:
Böylece, açıklamada dediğimizi yapıyor ve alanları birbirine eşitliyor. Açılan kutudan seçtiğin kayda göre otomatik olarak değişiyor. Çünkü ne yaptık, REFERANS NO açılır kutusunun güncelleştirme sonrasına bu kodu yazdık. O her güncellendiğinde, yani ordaki seçtiğimiz kayıt her değiştiğinde REFERANS ADI ve MÜŞTERİ ADI bölümleri otomatik olarak değişmiş oluyor...Kod:Private Sub REFERANS_NO_AfterUpdate()
Me.REFERANS_ADI.Value = Me.REFERANS_NO.Column(1)
Me.MÜŞTERİ_ADI.Value = Me.REFERANS_NO.Column(2)
End Sub
Dikkat: Kodda Column(1) ve Column(2) bölümüne dikkat et. Aslında ilk alanımız REFERANS NO olmasına rağmen Column(1) REFERANS_ADI alanına eşitleniyor. Niye?
Çünkü Column özelliğinin başlangıcı Column(0) dır. Yani ilk kayıt Column(0) dan başlar. O sorgudaki ikinci kaydı almak için Column(1) kullanılır. Bu bi ayrıntıdır ancak çoğu zaman gözden kaçırılır...
Umarım bu kadar açıklama yeterli gelmiştir...
Bu kadar yazdıktan sonra izninle bişey söylemek istiyorum:
Access Derleri bölümünde bu ve bunun gibi birçok sorunun cevabını bulabilirsin. Bu soruyu sorduğuna göre öğrenmek istiyorsun. Bu sebeple, gel sen lafıma kulak ver, şu Access dersleri bölümüne bi bak...
Kolay gelsin...
Sn Harun hocam detaylı anlatım için teşekkürler. Saygılar...
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır....
Her engel, yaşam koşullarınızı daha iyileştirecek bir fırsattır.
Access için her zaman lazım olacak konu başlıkları listesi
Her engel, yaşam koşullarınızı daha iyileştirecek bir fırsattır.
Access için her zaman lazım olacak konu başlıkları listesi
birsey sormak istiyorum... bu konu ile ilgili söylenen herşeyi yapmama rağmen.. referans no secimini yaptıktan sonra herhangi bir referans adı yada müşteri adı değerini otomatik olarak atamıyor gerekli yerlere . uygun örnek üzerinde de gercekleşmiyor. NEdeni ni sorabilir miyim?
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi