Ekli örneğinizde herhangi bir veri yok. Tablonuzda tek bir alan mevcut, formunuzda açıklama alanı ne olacak herhangi bir kayıt oluşturulmayacak mı?
Tablonuzdaki TUK_SEBEBI alanına kayıt edilecek veriler sorunuza göre unique (tekrarsız) olmalı ancak tasarımınız buna uygun değil. Mükerrer kayıt kontrol ile ilgili sitede çokça örnek var onları inceleyerek çözüm bulabilirsiniz. Listede yokken olayı yerine GON_SEB güncelleştirme sonrasına örneğin
Private Sub GON_SEB_AfterUpdate()
Dim GONSEB, GONKR As String
GONSEB = Me.GON_SEB.Value
GONKR = "TUK_SEBEBI = '" & Forms!IPLIK_TUKETIM!GON_SEB & "'"
If Dlookup ("TUK_SEBEBI", "IPLIK_TUKETIM_SEBEPLERI", GONKR) > 0 Then
Exit Sub
Else
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.RunSQL "INSERT into IPLIK_TUKETIM_SEBEPLERI (TUK_SEBEBI) values ('" & Me.GON_SEB & "') "
DoCmd.SetWarnings True
MsgBox "bilgiler kaydedildi"
End If
End Sub
koduna benzer şekilde kodlarınızı düzenlerseniz girdiğiniz veri mevcut ise işlem yapmaz yok ise tabloya kaydeder.
Yapılmaması Gereken Ölümcül Hatalar başlıklı konuyu dikkatle inceleyin. Tasarımınızı bu yönde gözden geçirin. Kontrollerde ve nesnelerde tamamı büyük harf şeklinde adlandırmalar ve Türkçe karakterler olmamalıdır.