Ahmet Bey avans ödemeleri zaten bir tabloda kayıtlı. Net ödeme hesaplamalarını yapmak için bu avans tutarlarını sorgunuza dahil edebilirsiniz. İlişkisel veritabanında amaç budur zaten. Bir tabloda kayıtlı veri diğer tabloda hesaplama için kullanılabilir, bunun için aynı veriyi tabloya kopyalamaya gerek yoktur. Örneğin ödenecek net tutarı belirlemek için bir sorgu ile ilgili tarihteki hakedişlerin toplamını alır avans toplamını düşerseniz sonuç net ödeme tutarı olarak istediğiniz yere işlenebilir. Bu bir rapor ise örneğin toplam hakedişleri, toplam avansları ve kalan net ödemeyi tek bir sorgu ile raporunuza yansıtabilirsiniz. Access içindeki bir tabloyu bağımsız düşünmeyin, Excel mantığından da artık kopmanız gerekiyor ancak benzerlik şurada nasılki excelde bir sayfadaki veriyi diğer sayfada kullanabilmektesiniz Accesste de bir tablodaki veriyi diğer tablonuzla ilişkili olarak kullanabilirsiniz. Bütün incelik doğru ilişkiler ve amaca uygun sorguları hazırlamakta. Üstelik siz bunları güle oynaya yapacak seviyelere gelmiş durumda olmalısınız artık.
Başka Dosyadan Veri Alma
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi