Skip to main content

AccessTr.neT


Form Üzerinde Komut Tuşu ve Onayı ile Tablodan Tabloya Veri Ekleme

Form Üzerinde Komut Tuşu ve Onayı ile Tablodan Tabloya Veri Ekleme

#9
Sayın ask200075,

Gerek 8.mesajda yazdıklarınıza ve gerekse de eklediğiniz örnek uygulama,imkan ve zaman yetersizliği nedeni ile ancak kısa süreli bir inceleme neticesinde,naçizane aşağıdaki açıklamaların yapılması uygun görülmüştür.

1)
Öncelikle,bu hali ile karışık bir uygulama niteliğinde olduğu ve üzerinde düzenlemelerin yapılması gerektiği kanısındayım.bazı düşünsel kopukluklar olsa gerek.ayrıca,asıl istediğinizin ne olduğuna karar vermelisiniz.Kaydetmek mi yoksa Güncellemek mi?.Konu başlığınızda,

Alıntı:Form Üzerinde Komut Tuşu ve Onayı ile Tablodan Tabloya Veri Ekleme

İfadesi yazmakta ve bu ifadeye göre,bir tabloda yer alan bilgileri bir başka tabloya aktarma (Kaydetme) talebinde bulunmaktasınız.fakat,güncelleme işlemlerinden de bahsetmektesiniz.dolayısı ile de,bu uygulama;komple ele alınarak yeni bir düzenleme durumunda değerlendirilmesi gerekmektedir.öneri olması adına;

a) İster bu mevcut formu tek bir form olarak kullanıp üzerine bir listbox denetimi dahil edilip sol kısımda kayıt işlemleri yapılırken,sağ kısımda eklenecek listbox denetimine bu kayıtlar uygun ve istenilen değerleri gösterecek şekilde dahil edilip bu listeden seçilecek bir kayıt bilgisinin sol kısımdaki denetimlere verilerinin getirilmesi ve akabinde yapılacak düzenleme veya değişiklikler ile Tablo2 adlı tabloya kaydedilmesi de sağlanabilir.

b) Ya da,ayrı bir arama formu dahil edilip bu form üzerinde benzer bir listeleme (alt form da olabilir.tercihe göre elbette) ve sorgu sonucu değer elde edilerek seçilen kayıt üzerinde düzenlemelerin yapılması da sağlanabilir.

2)


Alıntı:Örnek : Personel Ali Hallan 2016 Yılı Ocak Ayında  Giriş Yaptı Ocak Ayı 30 Gün Çalıştı ve Ücretini Aldı Form1 (Tablo1) kaydedildi.

2016 Şubat Ayı içerisinde Ali Hallan çalışmaya devam etti ama 2016 Şubat ayında 28 çalıştı ve 28 günlük ücretini aldı. bu Güncelleme verisi Form1(Tablo1) de güncellendi.

İfadenize yönelik olarak;
a) Öncelikle,Tablo1 adlı tablonuzda yer alan ücret bilgisi,personelin işe giriş sürecinde firma ile yapılan sözleşme neticesinde anlaşma ücretidir.ve bu ücret üzerinden,maaş işlemleri sağlanır.

Dolayısı ile de,bu ücret bilgisinde herhangi bir düzenleme veya az ödeme gibi hesap işlemleri yapılmaz.aylık ödeme tahsisi sağlanır.hali ile,Şubat 2016 ay olarak 29 çekiyor fakat personel 28 gün çalıştı diye bir hesaplama işleminde düzenleme yapılmaz.

ÖRNEK
Tablo1 adlı tabloda Ahmet Hulusi Çakır adlı personelin sözleşme gereği anlaşılan ücret 4500.-TL iken,Tablo2 adlı tablodaki bir kayda göre ŞUBAT ayı ücreti 3200.-TL olması mümkün mü?

b) Ayrıca,Tablo2 adlı tablo üzerinde,belki bir onay alanı da eklenip,bu alanı da ancak,ücretin personele ödenip ödenmediğinin belirlenmesi amacı ile kullanılabilir.

c) Tablo1 adlı tabloda YIL,AY ve CGUN (sanırım,çalışılan gün kast edilmekte) alanlarının neden gerekli olduğunu anlayamadım.bunları,eğer ki gerek olursa talebe göre bir sorgu oluşturup bu sorgu ile elde edilmesi ve ister sadece sorgu olarak isterse de duruma göre bir raporda göstermek amacı ile değerlendirilebilir.

d) Personel bilgileri,ücret alanı dışında;bilgilerin,olası bir yenilik veya değişim durumlarında güncellenmesi ve yeni bilgilerin aktarılması söz konusu olabilir.ancak,ücret bilgileri,sadece özel izin ile birlikte yetkili sorumlu kişi tarafından sağlanmalı ve bu bilgi,ancak,ücret ile ilgili bir yeniden yapılandırma söz konusu ise geçerli olmalıdır.(örneğin;zam yapılma durumunda,ücret üzerinden zam oranı hesaplanıp ücrete dahil edilir.)

e) Tablo2 adlı tabloya,Tablo1 içeriğinde yer alan bilgilerin tekrar edilmek sureti ile bir kez daha yazılması,bana göre gereksiz bir yük olarak görünmektedir.bu tabloya,sadece personelin ID değeri dahil edilir ve bu ID üzerinden daha sonrasında istenilen sorgulamalar yapılabilir ve bu personelin diğer bilgileri (isim,görev,…) ister bir form üzerinde veyahut da isterse de bir raporlama sonucunda kullanılabilir,DLOOKUP Fonksiyonu ile elde edilmek sureti ile.

Şimdilik aklıma takılan ve paylaşmayı istediğim düşüncelerim,kendi adıma,bunlardan ibaret.bunlar da,ilk etapta dikkatimi çeken hususlar.elbette ki,bu açıklamalar sadece beni bağlar.yanılıyorsam ve bunların bir hükmü yoksa,görüşlerinizi de beyan edebilirsiniz.faydalı olması temennisi ile.

Bilginize…iyi çalışmalar,saygılar.
Herkes, kendisinin AR-GE'cisidir...


Konulara eklenen Uygulama içeriğine yönelik Tavsiyeler
Alt Form Denetim Değerlerine ulaşma ve Alt Form Güncelleme
Kapatırken Düzenle (Compact On Close) Seçeneğinin İşaretlenmesi Hakkında
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da

Bu Konudaki Yorumlar
Cvp: Form Üzerinde Komut Tuşu ve Onayı ile Tablodan Tabloya Veri Ekleme - Yazar: atoz112 - 06/10/2016, 15:16
Task