Skip to main content

AccessTr.neT


Form üzerinden alt veri tablosuna ekleme silme işlemi

Form üzerinden alt veri tablosuna ekleme silme işlemi

#3
Sayın nightashes,

Bahsettiğiniz talebinize yönelik olarak,aşağıdaki açıklamaların yapılması uygun görülmüştür.

1)
Uygulamanız ve eklediğiniz resim üzerinde anlatım incelendiğinde,bir mantık ya da hazırlanmak istenen  uygulamada hatalı bir yorumlama olduğu düşünülmektedir.şöyle ki;

RECETE_TASLAK adlı form üzerinde, lst_urunlistesi ve lst_taslakliste adında fakat her iki listenin de Satır Kaynağı aynı tablodan değerleri alan iki listeniz mevcut.

lst_urunlistesi adlı listenin içeriği:
0 Kimlik
1 URUNADI
2 URUNGRUBU
3 TEDARIKCIADI
4 Arama: URUNADI
5 ALISFIYATI
6 OLCUBIRIMI
7 DOVIZCINSI
8 URUNKODU
 
lst_taslakliste içeriği ise:
0 Kimlik
1 TASLAKKimlik
2 URUNKODU
3 URUNADI
4 OLCUBIRIMI
5 ALISFIYATITL
6 TASLAKMIKTAR
7 TASLAKTUTAR

İlgili formun Kayıt Kaynağı da,5 tablonun birbiri ile ilişkilendirilmesi sonucu elde edilmek istenen sorgu içermektedir.

kaldı ki,içeriği benzer alanların tekrar etmesinin de gerekliliği ya da anlamı yok.fazladan eklemek olarak görülmektedir.

Ayrıca,formun kaynağındaki sorgu da,sadece sonuç değerlendirmesinden başka bir duruma imkan sağlamaz.

YAPMAK İSTEDİĞİNİZ:
İlgili formun solunda yer alan lst_taslakliste adlı listeden seçilen bir ürünün verilerinden ve mtn_urunmiktari adlı denetimden değerleri formun sağında yer alan lst_taslakliste adlı listeye bu liste için tercih edilen değerlere göre aktarılmasını sağlamak.

2)

BANA GÖRE OLMASI GEREKEN:
a) RECETE_TASLAK adlı tabloda,ilgili formda yer alan verileri içerecek şekilde bu alanların tek bir tablo olarak oluşturulması ve eğer gerekiyorsa,diğer tablolardaki alanlar ile ilişkilendirmeleri yapılarak kendi değerlerinin bu diğer tablolardan alınmasının sağlanması.

b) İlgili formda ürün verilerinin gösterilip aynı zamanda bu listedeki değerlerin istenenlerinin seçilmek sureti ile tek tabloya aktarımının liste üzerinden sağlanması.dolayısı ile de,formda tek listenin olması ve bunun da ürünleri içeren aynı listenin olması.böylece,form görselinden de kazanılmış olur.

c) Eğer listeden aktarılan veriler üzerinde yeni Maliyet,yeni KDV ve yeni Alış Fiyatı belirlenecekse,bunların uygun görülen hesaplamalar nezdinde yapılması ve kendi denetimlerine aktarımının sağlanması.

d) Eğer gerek görülüyorsa (bana göre;hesaplanmış değerlerin sonuçlarının tabloda gösterilmesindense form üzerinde yer alması tabloda gereksiz yere alan işgali olmaması ve aşırı etkisi olmasa da tablo miktarında artışa neden olmaması adına daha uygun olmaktadır.elbette,tercih ve takdir sizindir);bu hesaplanmış sonuç değerlerini,ilgili tek tabloya aktarılmasının sağlanması.

Bu yorumlar,sadece naçizane tavsiye mahiyetindedir.geçerli ya da geçersiz,takdir ve tercihe göredir.biraz daha verimli ve kullanışlı olması amacı ile bahsi yapılmıştır.

bilginize...iyi çalışmalar,saygılar.
Herkes, kendisinin AR-GE'cisidir...


Konulara eklenen Uygulama içeriğine yönelik Tavsiyeler
Alt Form Denetim Değerlerine ulaşma ve Alt Form Güncelleme
Kapatırken Düzenle (Compact On Close) Seçeneğinin İşaretlenmesi Hakkında
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da

Bu Konudaki Yorumlar
Cvp: Form üzerinden alt veri tablosuna ekleme silme işlemi - Yazar: atoz112 - 08/12/2016, 11:37
Task