Skip to main content

AccessTr.neT


Formdan Rapora Filtre Uygulaması Nasıl Yapılır.

Oğuz Türkyılmaz
Oğuz Türkyılmaz
25
4486

Formdan Rapora Filtre Uygulaması Nasıl Yapılır.

#17
(21/11/2018, 18:17)ozanakkaya yazdı: Merhaba, örnek uygulamayı incelediğimde oluşturulan sorgu, daha önceki sorunuz için tarafımca oluşturulmuş sorgu. Bu sorguyu "Eşleştirilen kayıtlar" için oluşturmuştum. 
Örnek uygulamanızdaki forma göre bu şekilde sorgu oluşturmanın gereği yok. Açılan kutudan "Alıcı" seçimi yapılınca sorgu sonucunun ve raporun "satıcı" kayıtlarına ait verileri göstermesi gerekiyor. Doğru mu anladım bilmiyorum.
Ayrıca, tablodaki satılık ve kiralık için iki ayrı fiyat alanı filtreleme olayı için sıkıntı. Bu alanlar "fiyati" şeklinde tek alan ile kaydedilmesinin sakıncası olacak mı?

Kesinlikle doğru anlamışsınız. Eşleştirilen Kayıtlar için hazırlanan Sorgu tam istediğim gibi ama sonucunda şöyle bir sıkıntı oluyor.500.000 tl lik daire arayan bir Alıcıyla Satış fiyatı 500.00 in altında olan Tüm satıcı kayıtlarını eşleştiryor. Bu durumda da bir alt limit üst limit vermek ihityacı doğuyor. Yoksa raporun ucu bucağı gözükmeyecek (satış fiyatı  500.000 in altında olan 150 tane kayıt olduğunu düşünün bir müşteriyle ilgili sadece 150 kayıt olacak  .  Bu durumda ben örnek uygulamadaki sorgunuzun sonuçları üzerinde, konuştuğumuz   formdaki arama kriterleri ile süzme yapabilirsem iki ayrı iş yapmamış olacağım diyerek bu konuyu açtım. Çünkü düzenlediğiniz sorguda istediğim tüm bilgiller çıkıyor sadece bu bilgileri ben istediğim formatta süzebilmek istiyordum.   Şöyle bir çalışma sistemi var.
1- Hergün internet taranır ve emlak portallarındaki kiralık ve satılık ilanları sisteme kayıt edilir. Bu bize bir veritabanı oluşturur ortalama günde 40-50 kayıttan oluşan. 
2- Müşteriler,  kiralık arayan satılık arayan kapı müşterileri yada mevcut emlaklarının yönetimi kontrolü ofis tarafından yapılan kayıtlı satıcılar ve müteahhitler gibi 2 kategoriden oluşur.
3-Oluşturulan bu veri tabanında eşleştirme sorgusu sonucu eşleşen kayıtlar karşılıklı kontrol edilir ve uygun görünen kayıtlar üzerinden gerekli kişiler aranır.( Burda parametre sadece emlak değeri değil diğer isteklerde karşılaştırılır.)
4-Kapıdan giren gelgeç müşteriler vardır işleri acil olan telefon vs vermek istemeyen veritabanına kaydedemeyeceğimiz. Bu insanlara o
 an hemen cevap verebilmek gerekir. Bu kayıtları listeleyen raporlarım mevcut ve rapor üzerinden istediğim gibi fitreleme yaparak seçenekleri daraltabiliyorum ama bu zaman alıyor ve insanlarımız maalesef çok sabırsız 3-4 dakika bekleyemiyor. Ki bu müşteriler içinde bu istediğim form üzerinden  hemen parasal kriterleri girip uygun kayıtları filtreleyerek  seçmek için arama yaptırmak 10-15 saniyemi alır.Bütün mesele bu. Halil beyle bayağı bir istişare ettik ve sizinde söylediğiniz gibi sıkıntı olabilir diyerek çözümü karşılaştırma raporunu ayrı düzenlemek (Bu sorguda Tek sorunumuz yukarda değindiğim gibi alt limit üst limit verebilmek ) diğer kapı müşterileri içinde bu konunun kaynağı olan formdan  belirlenen ölçütlere göre girdiğimiz değerlere karşılık gelen kayıtları seçmek. Bu şekilde çözüm üretmenin daha basit ve yalın olacağı konusunda hemfikir olduk.
Access Çekirgesi 
[Resim: img-cray.gif]


Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da

Bu Konudaki Yorumlar
Cvp: Formdan Rapora Filtre Uygulaması Nasıl Yapılır. - Yazar: Oğuz Türkyılmaz - 21/11/2018, 23:43
Task