Skip to main content

AccessTr.neT


Tabloda var ise kaydetme

Tabloda var ise kaydetme

Çözüldü #1

Visual Basic Code
Function ListDir(ByVal StartDir As String) As Collection
Dim rs As New ADODB.Recordset
rs.Open "TblDosyalar", CurrentProject.Connection, adOpenKeyset, adLockOptimistic

Dim sCurFile As String
Dim sCurDir As String
Dim colDir As Collection

If Right$(StartDir, 1) <> "\" Then StartDir = StartDir & "\"
Set colDir = New Collection
Set ListDir = New Collection

colDir.Add StartDir
While colDir.Count
    'remove current directory from directory list
    sCurDir = colDir.Item(1)
    colDir.Remove 1
    'find all files and subdirectories in current, add to list
    sCurFile = Dir$(sCurDir, vbDirectory)
    
    While Len(sCurFile)
        If (sCurFile <> ".") And (sCurFile <> "..") Then 'get rid of "." and ".."
            If GetAttr(sCurDir & sCurFile) = vbDirectory Then  'add the sub directory
                colDir.Add sCurDir & sCurFile & "\"
            Else 'work on the file
                ListDir.Add sCurDir & sCurFile
                rs.AddNew
                rs!dosya_yolu = sCurDir & sCurFile
                rs!dosya_ismi = sCurFile
                rs.Update
            End If
        End If
        sCurFile = Dir$
    Wend
    DoEvents
Wend
End Function


bu koda bir türlü tabloda var ise kaydetme diye dedirtemedim. Yardımlarınız için şimdiden tşk ederim.

.zip deneme2.zip (Dosya Boyutu: 30,59 KB | İndirme Sayısı: 6)
erdem55, 12-03-2009 tarihinden beri AccessTr.neT üyesidir.
Son Düzenleme: 27/12/2010, 17:58, Düzenleyen: erdem55.
Cevapla
Çözüldü #2
If DCount("ID", "gidenevrak", [mudno]=" & b & " ") > 0 Then
msgbox"tabloda var"
exit sub
end if
Açıklama
"ID" tabloda saydıracağın
"gidenevrak" tablo adı
"mudno" tabloda bakılacak alan
"b" de formdaki denetim mesala adı metin kutusu yani tabloda olana baktıracağın

kolay gelsin.
Cevapla
Çözüldü #3
Sayın erdem55;
Aşağıdaki kodu

Visual Basic Code
If DCount("Dosya_yolu", "tbldosyalar", "Dosya_yolu='" & sCurDir & sCurFile & "'") > 0 Then
                MsgBox ("Bu dosya daha önce Tabloya alınmış")
                
                Else
                End If

Bu kodun altına

Visual Basic Code
 If GetAttr(sCurDir & sCurFile) = vbDirectory Then  'add the sub directory
                colDir.Add sCurDir & sCurFile & "\"
            Else 'work on the file

ekleyiniz. Ve lütfen geri bildirimde bulununuz.
Kolay gelsin.

Hayri16, 12-11-2009 tarihinden beri AccessTr.neT üyesidir.
Son Düzenleme: 27/12/2010, 18:50, Düzenleyen: Hayri16.
Cevapla
Çözüldü #4
(27/12/2010 18:36)mzebek Adlı Kullanıcıdan Alıntı: If DCount("ID", "gidenevrak", [mudno]=" & b & " ") > 0 Then
msgbox"tabloda var"
exit sub
end if
Açıklama
"ID" tabloda saydıracağın
"gidenevrak" tablo adı
"mudno" tabloda bakılacak alan
"b" de formdaki denetim mesala adı metin kutusu yani tabloda olana baktıracağın

kolay gelsin.

Dostum cevabın için tşk edeirm. Fakat sorundada burada tabloda saydırma işlemini koda entegre edemiyorum. ya hataya düşüyo yada birine var deyip diğerlerini ekliyo
benim koddaki bölüm

Visual Basic Code
do until rs.eof 'Tablo sonuna kadar
if scurdir & scurfile <> rs!dosya_adi then 'şart
end if 
rs.MoveNext 'sonraki kayıt
loop


şeklinde deniyorum ama dediğim gibi ilk gelen bilgi tabloda var diyo diğerleri tabloda olsa bile yine tabloya ekliyo.

erdem55, 12-03-2009 tarihinden beri AccessTr.neT üyesidir.
Cevapla
Çözüldü #5
(27/12/2010 18:49)Hayri16 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Sayın erdem55;
Aşağıdaki kodu

Visual Basic Code
If DCount("Dosya_yolu", "tbldosyalar", "Dosya_yolu='" & sCurDir & sCurFile & "'") > 0 Then
                MsgBox ("Bu dosya daha önce Tabloya alınmış")
                
                Else
                End If

Bu kodun altına

Visual Basic Code
 If GetAttr(sCurDir & sCurFile) = vbDirectory Then  'add the sub directory
                colDir.Add sCurDir & sCurFile & "\"
            Else 'work on the file

ekleyiniz. Ve lütfen geri bildirimde bulununuz.
Kolay gelsin.


Sayın Hayri16
Çok tşk ederim. Gayet güzel çalışıyor. Fakat rica etsem

Visual Basic Code
If DCount("Dosya_yolu", "tbldosyalar", "Dosya_yolu='" & sCurDir & sCurFile & "'") > 0 Then

bu kodu açıklayabilirmisiniz acaba? Kodu tam çözemedimde çözmek için. Tekrar tşk ederim.

Syn mzebek
sizede çok tşk ederim doğru bir yönlendirme yaptığınız halde görememişim. Ben rs.eof a takılıp gitmişim. Sizede tekrardan tşk ederim.

erdem55, 12-03-2009 tarihinden beri AccessTr.neT üyesidir.
Son Düzenleme: 27/12/2010, 19:08, Düzenleyen: erdem55.
Cevapla
Çözüldü #6
Dcount fonksiyonu istenilen şarta uygun verilen tablonun verilen alanındaki bilgiden kaç tane olduğunu sayar. Sayısal bir değer döndürür. Eğer 0 sa 0 kayıttan yoktur. Sıfırdan büyükse vardır demek Img-grin Saygılar.
Hayri16, 12-11-2009 tarihinden beri AccessTr.neT üyesidir.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task