Skip to main content

AccessTr.neT


Veritabanını Bölme İşlemleri, Oluşabilecek Sorunlar

Veritabanını Bölme İşlemleri, Oluşabilecek Sorunlar

Çözüldü #1
Selam arkadaşlar, basit bir bilgi toplama uygulaması yaptım, veri tabanı bölme işlemlerini araştırdım lakin konuyu kafamda tam olarak toparlama amacıyla soracağım bir kaç bir şey var... Kurumumuzun ağındaki ana PC den tüm PC kere aynı ofis sürümünü yukleyecegim, peki şu referanslar a eklememiz gereken ilgili library ve active x denetimlerini birkez ekleyip mi sonra tüm PC lere kurulumu gerceklestiriyoruz yoksa bunları teek tek her PC den mı eklemeliyiz? Diğer bir konu da, farz edelim ki bölünmüş veritabanının formlar, sorgular,vs.. kismini server PC den tum PC lere kurduktan sonra tablo bağlama işlemlerini de mı tüm PC lerden tek tek yapmam gerekli, eğer öyleyse çok miktarda PC var nasıl olacak? Ve son olarak da taa ki uygulamayı kullanılabilecek duruma kadarki süreçte yapmam gereken başka bilmediğim şeyler var mı, bu konularda söyleyeceğimiz bir şey var mı, çok uzun oldu kusura bakmayın, şimdiden teşekkürler.
Cevapla
#2
Alıntı:Kurumumuzun ağındaki ana PC den tüm PC kere aynı ofis sürümünü yukleyecegim, peki şu referanslar a eklememiz gereken ilgili library ve active x denetimlerini birkez ekleyip mi sonra tüm PC lere kurulumu gerceklestiriyoruz yoksa bunları teek tek her PC den mı eklemeliyiz?

Aynı ofis versiyonu kullanılacaksa referanslarla ilgili yapmanız gereken herhangi bir işlem yok. Öncesinde Vba sayfasında Debug/Compile tıklanıp olası hataların giderilmesi gerekli. 


Alıntı:Diğer bir konu da, farz edelim ki bölünmüş veritabanının formlar, sorgular,vs.. kismini server PC den tum PC lere kurduktan sonra tablo bağlama işlemlerini de mı tüm PC lerden tek tek yapmam gerekli,


Ağda herhangi bir bilgisayara formların bulunduğu uygulamayı açıp tabloları bağla. Diğer bilgisayarlara bu uygulamayı kopyala. Bağlı tablolar ağdaki dizinde tanımlandığı için tekrar bağlı tabloları sormayacaktır.
"Boş Örnek Eklerim, Yapıp Verirler" demeyin, örneğinizi hazırlayın.
Komplike kod talebiniz var ise İletişim bağlantısından bize ulaşın. 
Cebelleşmezsen Öğrenemezsin. 
Cevapla
#3
Yanilmiyorsam sayin adininin otomatik bağlayan ornegi vardi
SÖZ VERİYORUM... USLU DURUCAM...
Cevapla
#4
Tmm teşekkürler yalnız benim iş yattı, office ucretli olduğu icin kullanilamiyormus, ben de libreoffice nin Access muadili olan Base i , php java script ile kullanmak istiyorum , bu mümkün mü? Bilindiği üzere Base , pyton ile kullaniliyor ama ben base de tabloları oluşturup kapatacam, onu kapalı tutarak php ile veriler üzerinde işlem yapacam bu sekilde olur mu acaba? Ya da başka ucretsiz olarak ne yapabilirim, bi öneriniz var mı? Ya da Mysql php ile mi yapayım, bildiğim kadarıyla Mysql ücretsiz değil mi?
Cevapla
#5
Sorunuz çok genel olduğu için genel bir cevap vermek zorundayım.
Evet LibreOffice Base ile hazırlayacağınız veritabanını PHP ve Mysql ile kullanabilirsiniz.
Mysql sizin tabiriniz ile ticari uygulama geliştirmediğiniz sürece ücretsizdir yani Open Source Sertfikalıdır.
Cevapla
#6
Cok teşekkür ederim sayin atoykan çalışmalara başlayayım.
Son Düzenleme: 28/10/2020, 13:47, Düzenleyen: tarkanaykın.
Cevapla

Bir hesap oluşturun veya yorum yapmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

ya da
Task