Dosyalar çoğaldıkça
Excel de çalışmak zorlaşıyor Çok dosyanız var. Dosyaları göster dediğimde başlıklara baktım. Örneğin Hzimet Pasaport tablosunda aynı isimle tekrarlayan başlıklar var.
Access 'e bu şekilde ne bağlantı yapabilirsiniz ne de
Access 'e yeni bir tablo oluştur diyebilirsiniz.
Access Excel gibi aynı alan adlarını kabul etmediğinden önce
Excel de başlıkları düzenlemeniz gerekmekte. Düşüncenizi ve tablolarınızı
Excel de senoryalaştırdıktan sonra
Access aktarmak kolay. daha sonra formlar ve raporlar (word dosyalarının yerine geçebilir) iile çok daha kolay takip edebilirsiniz.
Aslında başlamak için altyapı hazır olmakla birlikte düzenlemeye epey ihtiyaç var.
Örneğe bakalım:
PASAPORT TAKİBİ ---- PASAPORT FORM TAKİBİ ----- PASAPORT BAŞVURU başlıklarının üst taraftaki adı soyadı gibi tekrar edenler var bunları aktaramayacağınız için; bu üç ana başlığı ayrı ayrı tablolar oluşturarak
Access de girişleri izleyebilirsiniz.Ayrı tablo olduğunda sorun yok. Ad soyad gibi tekrarlayan alanları ana personel tablosundan alacağı için (bunu siz
Access de bağlayacaksınız) bu şekilde ilerlersiniz.